Säbys Dandy

Jag fick ett önskemål om att göra en presentation av Dandy.

Säbys Dandy är en New Forest ponny som är född 1995. Han är ca 146 cm i mankhöjd (D-ponny).
Tråkigt brun men med världens utstrålning!
Han har med tidigare ryttare gått upp till nationell Fei dressyr och hade 2008 ett Sm-kval.

När vi letade häst så hjälpte annie till mycket och det var även hon som hittade Dandy åt oss. Den fredagkvällen hon ringde och sa att hon hittat Dandy så var jag minst sagt ganska uppgiven. Hästen som jag hade hoppats på innan visade sig vara en riktig flopp.
Vi åkte iaf och tittade på Dandy samma helg och jag föll för denna underbart vackra lilla häst vid första ögonkastet. Efter provridningen så visste jag precis vad jag ville; Det var Dandy eller ingen!

Den 19 september kom min vackra springare till mig.
Han har väldigt lätt för att anpassa sig till nya ställen och miljöer, vilket var väldigt skönt då ridskolan är en ganska rörig miljö.

Jag tränar Dandy för annie ett par dagar i veckan. Annie rider även honom när det blir för svårt för mig.
Han är ju tänkt att vara min läromästare. Han kan ju allt, det är bara jag som inte kan.

Jag har aldrig fäst mig så snabbt vi en häst som jag fäst mig vid Dandy! Han har en helt underbar personlighet. Han är väldigt busig men det finns absolut inget ont i honom! Och sötare häst, de får man leta länge efter!
Jag har ju bara två år på mig innan jag faller för ålderssträcket.
Så jag hoppas att vi ska få två roliga år tillsammans och jag fasar redan för den dagen då jag måste lämna min prins ifrån mig! <3

  
  

        


Kommentarer
Postat av: Caroline Thörnvall

Hej!

Tänkte bara säga att det är väldigt kul att du har hittat en häst som du trivs med =) Han ser riktigt fin ut :)

Floris åkte för snart en månad sen upp till sin nya ryttare i Huddinge. Kan säga att det var en av de jobbigaste dagarna i mitt liv... Inte kul att sälja en häst som man har fäst sig så mycket vid.

Lycka till med Dandy nu :)

2009-11-08 @ 11:29:02
Postat av: Karro

tack!

jag förstår det. Hoppas han kom till någon bra för jag måste säga att det var en riktigt fin häst!

tack :)

2009-11-08 @ 17:51:57
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker att han kom till en jättebra familj. Han är hos en 11 årig tjej som bara har ridit på ridskola som vill kunna lära sig av honom =) Hon har redan lärt sig massa och nu har hon börjat få Floris att jobba på riktigt bra. Kan tänka mig att floris tycker det är rätt skönt att få ta det lugnt :)

2009-11-10 @ 09:42:06
Postat av: Elin

Sötaste Dandy <3 Ses i stallet imorron Karro

/ Joy's skötare Elin

2010-08-15 @ 21:55:42
URL: http://puffetuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0