25/10 2009

Programträning idag då.
Alla hade 20 minuter var på sig att rida programmet, få lite tips och hjälp och sen rida programmet igen.
Dandy känndes sådär på framridningen, inte toppen men inte katastrof.
Väl inne på banan la han av, tappade all bjudning och fick en alldeles för hastig takt istället. Efter första skrittövergången i serpentinen så ville han inte alls gå fram och då började jag klämma.
efter programmet sa pernilla (domaren) att jag skulle länga mina stigläder så att jag kunnde släppa ner skänklarna ordentligt. Dessutom måste jag slappna av och inte driva så himla mycket. Måste också dra bak min högra axel och ställa tydligare.
När jag skulle gör aom programmet så stannade han vid domaren. Då blev Pernilla arg och slog i väggen och klappade med händerna för att han skulle reagera lite. Dock reagerade han lite för mkt och drog iväg i en serie bocksprång! Och här var det minsann inga mesiga bocksprång! Ska det va så ska det va ordentligt..
Det värsta var att han gjorde ett språng, sen drog han i galopp något steg, sen ett till bocksprång osv. Så jag trodde ju hela tiden att han skulle stanna. Men icke. Fast jag höll mig kvar ganska länge iaf! :D
Landade dock på högersidan av ryggen och fick ont i skulderbladen och i hela högra sidan. Oskönt..
Fast det var synd att inte ljudet kom med på filmen när jag förde över den till datorn... Det låter ganska roligt när Mamma sitter och säger "oh jävlar", Pernilla sitter och skriker " håll i dig och upp med huvudet" och berit skriker som en man! hahahahah :D


Efter avramlingen så fick Sandra rida Rodnesse så fick jag rida igen efter henne. Jag vågade inte rida på så mycket då för jag ville helst inte dö ;) . Men då vart allt mycket bättre! Han lyssnade väldigt mycket bättre och gick fram utan att bli hastig.
Jag tror att det är så att jag gör mer än vad jag behöver och då blir det lite kalabalik.

Så nu tyckte annie att jag skulle rida på ordentligt den här veckan så han inte gör sådär för att han är överpigg. Vi åker ju till Görmmargården på torsdag och så är det tävling hemma på lördag. Så måndag, tisdag, onsdag blir det träning för annie. sen får vi se hur han är på fredag men förmodligen blir det rida för annie fast lite lugnare :)


Första programmet



Rodeon

andra programmet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0