4/10 2009 träningsfilmer

Har ridit Dandy för Annie idag också.
Red tillsammans med Hannah så vi skrittade ut innan.
Han var inte alls lika framåt i skritten idag som han var igår. Men efter en stund kom han igång lite bättre.
I början i traven så red jag inte alls nå bra. skänkeln för långt bak och höll för mycket i vänster. Jag har så himla svårt att få fram skänkeln i traven, framförallt när jag rider lätt. Jag är så ovan vid det så jag handlar så lätt i obalans. men men, något att träna på ;)
När han kommit igång i traven så blev han mycket bättre!
Galoppen var inte heller så bra till en början. Jag höll för mycket i honom. men när jag väl vågade lätta av (framförallt i vänster) så blev det mycket bättre.
Gjorde även ett enkelt byte åt varje håll. Eftersom vi inte känner varandra helt och hållet än så vet jag ju inte riktigt hur mycket jag behöver bromsa osv så det blev ett par travsteg in. Men det sötrsta problemet där är att jag tar ner handen så mycket i avbrotten. Jag tror inte att han går på tygeln och då åker handen ner, vilket den absolut inte borde göra i dessa lägen.
När jag travade av och sänkte honom så blev han himla fin iaf :)

Ska rida för annie igen imorgon. Vi kör på lite nu den här veckan när hon har tid så får han vila ett par dagar framåt helgen.

Och här kommer filmerna från igår och idag.
Första filmen gick inte att ta bort ljudet på och det gick heller inte att sätta ihop allt till en film.
Men skritt- och travdelen är från igår och galoppdelen är från idag :)
enjoy!





Kommentarer
Postat av: Pellen

Haha, Annie är så gullig. :Man kan inte ha kedjan munnen....

2009-10-07 @ 18:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0