25/9 2009

Red Dandy för Annie imorse.
Först tog han inte skänkeln ordentligt, vilket resulterar i att jag börjar klämma och det tycker han inte riktigt om. Men när jag slutade klämma och han började ta skänkeln så vart han ganska fin.
Men jag måste verkligen börja tänka mer på mig själv. På honom är det ändå lättare i jämförelse med Joy och Jack som hade huvuden som flög hejvilt! Dandy är så otroligt stadig så då behöver jag inte tänka på att han ska sänka sig och hålla på utan jag kan tänka mer på att få igång honom bak, få upp och vrida om min hand och titta framåt.
men ja, jag är nöjd med dagen. Det känns verkligen som att jag har hittat rätt iaf. Jag tror verkligen att han kommer kunna lära mig något!

Anledningen till att jag red så tidigt var att tandis skulle komma och kolla tänderna på några hästar (bl.a Dandy). Dock hann han aldrig ta Dandy eftersom annie bara hade bokat för 3 hästar innan Dandy kom. Så han får tänderna kollade en annan dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0