12/4 2010

Dandy fick vila igår och stå ute i rutan hela dagen i solen! Han såg verkligen ut att njuta :)

Idag blev det dock träning igen! Red för annie ute i paddocken och Dandy känndes väldigt fin! Lite seg i början som vanligt, men när jag rider på "rätt sätt" så blir han väldigt fin. Jag måste hela tiden tänka på vad jag gör och aldrig rida mer än 5 meter i samma tempo, då blir han sådär seg och jobbig. Men efter mängder av halvhalter så blev han som sagt fin idag! Galoppen känndes också bra, tempoväxlingar tempoväxlingar och återigen tempoväxlingar! Red för annie i cirkus 30 minuter. Sen red jag en liten stund själv och travade av honom lite och sen blev det en tur ut i skogen och Prinsen skötte sig kalasbra :)

Imorgon ska jag rida med Jennifer på eftermiddagen. Så skönt att man kan vara ute i paddocken nu så att man slipper anpassa sig till alla lektioner! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0