17/4 2010

Igår red Annie på Dandy och han hade varit fin :)

Idag var det lektion för annie som gällde. Jag och Ellen red tillsammans och skrittade ut en sväng innan.
Träningen gick iaf bra, han hade mycket mer motor nu än vad han hade i början av veckan. Men han blir så himla bra när han är tömkörd, så nästa vecka blir det mycket tömkörning!
Började iaf som vanligt med halter och igångsättnignar för att få honom kvick för hjälperna. Samtidigt var det mängder med tempoväxlingar som gällde, hade ju varit super om jag inte hade varit så fruktansvärt långsam när jag rider.. :P
red iaf lite 10 meters volter i trav och en del skänkelvikningar också. skänkelvikningarna blev ganska bra när jag väl lyckades hålla igågn den braiga traven.
Lite galopparbete också med tempoväxlingar och även att lägga upp tempot lite i arbetsgaloppen. Galoppen blev bra när tempot kom upp lite och galoppen blev rundare, men det gäller att hålla tungan rätt i mun och kunna och orka rida ordentligt i det läget ;)

På slutet var han riktigt trött så jag travade av och sen gick jag och Ellen ut ett varv runt galoppbanan.
Imorgon blir det träning igen, men då både med Dandy och lilla MusseMus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0