2/4 2010 tävling Vällingby

Det är verkligen något speciellt med hemmatävlingar.
Alla är så glada och stämmningen är verkligen på topp!

Jag startade ju bara Lb:n på Dandy så det var en väldigt lång väntan eftersom vi var i stallet 6.30 för att fodra.
På framridningen känndes Dandy helt okej, lite seg i början men blev bättre sen. I collectingring segade han till igen så när jag red in på banan så blev det en del galopp för att tagga upp honom igen.
Själva programmet känndes helt okej, lite segt i traven, travökningen blev orytmisk, skritten var spänd, galoppen var bra men jag red fruktansvärt slarviga vägar.
Men bortsett från att han var lite seg så känndes han fin.
Dock vågar jag inte släppa fram honom ordentligt i galoppen, utan sitter istället och tjuvhåller för hårt i honom och då åker tungan ut. Det drog ju självklart ner en del, framförallt på allmäna intrycket. Men i det stora hela så var det bra kommentarer från domaren och det slutade på 195 poäng, 67,24% vilket räckte till en andraplacering!

Prisutdelningen då?
Under själva prisutdelningen var Dandy lugnet själv (som vanligt). Han älskar ju att stå i centrum och vill alltid synas och höras mest! Ärevarvet däremot..
Det börjar med att han studsar lite på stället för att han blir så himla taggad. Sen börjar han bocka lite på den bortre kortsidan. Men då lyckades jag få upp huvudet på honom så han hann aldrig köra en "Dandy".
Efter andra kortsidan däremot så började han ordentligt och gjorde verkligen en Specialare à la Dandy!
Han börjar med att galoppera med korta steg för att sedan göra en liten bakutspark/bockning, sen fortsätter han med ett rejält hopp rätt upp i luften där han skjuter rygg som bara attan, för att sedan avsluta med att ställa sig på frambenen, och jag skojar inte när jag säger att han står med rumpan SPIKRAKT upp i luften!
Det finns lixom inte en chans att man sitter kvar i dessa lägen! Den som säger att jag är klen som aldrig sitter kvar när han bockar säger nog inte det efter att ha sett honom här ;)
Så ja, jag flög ju förståss som en liten vante och dunsade ner i marken. Dandy den lilla djävulen skenade runt en stund i ridhuset (sa dom iaf, jag själv kunde inte se något eftersom jag inte kunde ställa mig upp). Ja, Jag låg ju där på marlen och kunde inte resa mig upp för jag hade så snuskigt ont i hela vänster sidan (revbenen/ryggen) så mamma och ankan fick hjälpa mig ut ur ridhuset och in i klubbis. Det hela slutade med en liten tripp till akuten för att se så att inga revben var brutna. Tack och lov var dom ju inte det utan jag kommer bara få några rejält snygga (och gigantiska) blåmärken längs hela vänstersidan!

Så ja, från och med nu följer Dandy inte med in på prisutdelningar, iaf inte på ett bra tag!
Vi får se om vi åker till stäket och tävlar också, beror på hur han känns nu i veckan. Jag är lite rädd att han ska ha ont igen..

Men på söndag är det tävling på Theotott! Och jag ska bannemej rida, oavsett om jag får rida ut från banan spyfördig för att jag har så ont! :)

Har dessutom hela avramlingen på film så ska försöka lägga upp den någon dag snart :)



Dandy, innan han hann slänga av mig!


Kommentarer
Postat av: sara

vill se vill se vill se vill se vill se på film karro! ;D<3

2010-04-03 @ 20:57:52
URL: http://minjoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0