9/4 2010

Oj oj oj, dålig uppdatering.se var det här!

I lördags longerade Annie Dandy, sen vilade han söndag och måndag, annie tömkörde tisdag och onsdag och igår och idag har jag ridit för henne.
Dandy har kännts fin de här två dagarna jag har ridit. Lite seg i början, men när jag väl får igång honom så känns han riktigt fin.
Men det sitter ganska mycket i huvudetr på mig. Istället för att tänka att jag måste få igång honom, så tänker jag att han är så seg och fortsätter istälelt att klämma med benen.
Men igår så fick jag då rida trav - halt - trav - skritt - halt - galopp - halt osv. Då taggade han till och fick en väldigt bra framåtbjudning. Inte så många gånger tidigare som jag kännt att han verkligen går av sig själv. Sen stöter vi ju självklart på andra problem på vägen, men att ha framåtbjudningen är ett bra utgångsläge :)
Idag red vi ute i paddocken eftersom det var lektion i båda ridhusen. Dandy var, precis som igår, lite seg i början, men efter massor med övergångar så kom framåtbjudningen. men det är så fruktansvärt svårt att sitta i traven när bjudningen inte finns..! Omöjligt!

Och imorgon bär det av till stäket för tävling, La:1.
Efter lite velande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att åka ändå, det kan ju inte gå värre än dåligt direkt ;)
Så Dandy är badad och klar, knopparna fixar vi imorgon. Dock måste han få gå ut på morgonen eftersom han blir lite piggare om han har fått vara ute innan :) men självklart åker ju täcket på då, vill ju inte att han ska grisa ner hela sig :P
Så nu får ni önska mig lycka till, för det lär jag behöva! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0