28/8 2010

Trimmade dampet lite idag för annie. Hade långsporrarna på så han sprang som en kanonkula!
Tränade lite på skolorna precis som i torsdags och gjorde på samma sätt, alltså stanna och berömma massor när han gör rätt.
Sen mitt i passet så bytte jag sporrar och red lite med dom sporrarna jag får tävla i. Han blev lite segare, men inte alls som han brukar! red lite i trav med dom korta sporrarna, kännde lite på galoppen och sen travade jag av och gick ut i skogen.
Jag tror faktiskt att han kommer sluta bry sig om vilka sporrar jag har på mig om jag tränar honom såhär ett tag, alltså rider med långsporrarna och byter till korta. Segar han till med dom korta så åker dom långa på för att han ska gå. Han ska lära sig att ha respekt för mig när jag sitter på ryggen och lyssna på mig, oavsett om jag har sporrar eller inte på mig!
men en sak som är väldgt posetiv är att han har fått mycket mer respekt för mig från marken! Förut kunde jag varken gå med honom i skogen eller ridhuset utan att han studsade och hoppade som en galning! Jag hade alltid kedja på honom och var hela tiden beredd. Senaste tiden har jag gått med honom med bara träns och tyglar, har tillomed gått med honom med grimma och longerlina en gång. Han gör verkligen ingenting längre! Så himla skönt verkligen!

En sak som är väldigt tråkig är att det inte blir någon tävling imorgon.. Det är en häst i stallet som har blivit sjuk så jag kan inte åka. Verkligen surt! När Dandy ÄNTLIGEN börjar gå lite bra på träning.. Alltid är det något som har ställt till det.. Nästan hela sommaren gick bort eftersom han var dålig i benen. Nu när vi äntligen kommer igång så kommer det här.. :( Jättetråkigt!
men veterinären skulle komma på måndag tror jag (?). Så då får vi ju veta om det är något smittsamt och så, men det är ju dumt att chansa.
Men jag hoppas verkligen att det inte ska vara något så att vi kan åka till Sjövillan (DM) om två veckor!

Pellen fotade iaf lite idag när jag red, så kommer bilder om en liten stund ;)


Kommentarer
Postat av: warnmark -Vinn ett par KL strumpor

Sv; Det är en rad silver, två rader guld och en rad silver. Riktigt snyggt :D

2010-08-28 @ 23:04:12
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0