29/8 2010

Idag, mina vänner, var det minsann ingen kanonkula som sprang nere på ridbanan.
Hade kortsporrarna på mig när jag red, det märktes kan man säga.
Det var egentligen inte så att han var seg, men inte så framåt som han är när han känner att jag har sporrarna på mig ;)
Tränade inte på något särskilt, red mest bara runt och försökte hitta en stadig bjudning.
Känslan var väl inte på topp, det känndes lixom.. konstigt. Inte dåligt inte bra, bara konstigt.
Det är just det där som är så skumt. Dandy gör (nästan) allt jag ber honom om, men hela tiden är det som om han försöker säga "helst inte, men okej då..".
Sista tiden har det varit som en fet bergodalbana - ena dagen har han varit sjuuukt fin, medan han nästa dag inte går fram alls. Dandy är egentligen inte en sån häst, så därför blir man lite fundersam.. Är det något som fortfarande spökar eller är han bara dryg och divig vissa dagar?
Vi får väl se, eventuellt blir det en extra check i veckan. Är det inget fel så är det ju bara träna på som vanligt och försöka få honom ur det diviga.
Han är ju lixom inte halt eller har ont eller så, utan mer som att det är något som tar emot.

Men ja, vi får helt enkelt se vad som händer :)


Dandy och hans hagkompis Iffe..
Dandy är liiiite mindre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0