13/12 2010

Dandys manke såg mycket finare ut idag och han var knappt öm, så jag red.
Han var väldigt pigg och framåt och känndes riktigt fin! Började att värma i trav (för ovanlighetens skull, värmer nästan alltid i galopp direkt), men sen lite i galopp också.
Jobbade väldigt mycket med övergångar! jag satt på volten och började med halter från skritt. Sen gjorde vi 1 miljon övergångar från trav till skritt. Dandy har ju väldigt lätt för att tvärnita och sen inte bjuda i skritten, men efter en stund blev dom riktigt bra och nu vet jag lite mer hur jag ska göra (känns ju lite dumt att jag haft hästen i ett år och vi kan fortfarande inte göra övergångar.. haha!)
Sen blev det övergångar från galopp till trav, och slutligen övergångar från galopp till skritt.

Dandy var som sagt väldigt fin och känndes väldigt fräsch!
Imorgon ska jag longera honom eftersom jag inte hinner rida. Eller jag hinner, men det blir så stressigt :)



Dandy har blivit Muslim.. han bär numera burka!


Såhär ser det ut under Dandys alla täcken! Så mjukt och skönt som möjligt ska det vara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0