17/12 2010 träning för Jeanna Högberg

Okej, ännu en gång suger ni på att kommentera! Ni var jätteduktiga ett tag, men det har gått utför om man söger så!

Iaf, igår hade ju blogg.se nåt litet damp så det gick inte att logga in. Men jag longerade Dandy en stund eftersom annie var sjuk så jag kunde inte rida för henne. Men Dandy skötte sig bra iaf, trampade på riktigt bra mot slutet!
Red Musbus sen på kvällen för annie (hon kom till sina lektioner även fast hon var sjuk. Strongt jobbat!!). I början var han ett riktigt pain in the ass. Men sen sa annie åt mig att bara rida, strunta i hur det känndes eller såg ut, bara rida på framåt. För det största problemet är ju att han inte riktigt tar skänkeln framåt. Men efter en stund blev det ganska bra faktiskt! Fick till några bra galoppfattningar också när jag bara lät honom rulla in i galopp.

På fredagar kommer Jeanna Högberg ut till oss i vällingby. Och idag hade de en plats över så då fick jag vara med och rida!
Jag och Hannah red tillsammans. Dampet var lite jobbig i början och ville inte riktigt gå fram och aa, allt det där vanliga haha! Jobbade mycket i galopp redan från början och då blev det bättre. Jobbade med enkla byten på serpentiner. Dandy gjorde faktiskt riktigt bra byten, i jämförelse med hur dom brukar se ut.. ;) Men han skjuter gärna in rumpen i fattningarna, så då fick jag rida på raka spår och göra övergångar skritta-galopp för att jag hela tiden skulle känna att han verkligen var rakt under mig. Dessutom så bjuder han lite dåligt i själva fattningen, så då fick jag iprincip fatta direkt in i mellangalopp. Men han blev riktigt fin faktiskt!
Sen jobbade vi i traven med öppnor och slutor. öppnorna blev sådär, de har varit bättre. han tappade lite bjudning och sådär, men själva tvärningen var för det mesta helt okej! Slutorna däremot fick jag väldigt mycket tips och hjälp med. Vi har ju haft sånna problem med dom för att han tappar sååå mycket bjudning. Varför? Jo för att han har bakdelen 10 meter före framdelen! ;)  Så Jeanna sa att jag bara skulle tänka ställning, och sen flyttade han sig nästan lagom mycket av sig själv samtidigt som han inte tappade någon bjudning! Jag fick också rida slutorna på långa linjer från medellinken ner till hörnbokstaven och rida sluta - rakt fram mellantrav - sluta - rakt fram mellantrav - sluta. Funkade mucho bra!

Allt som allt tycker jag att lilla Dampet skötte sig bra! Han måste bli kvickare för hjälperna (även om det är 100 gånger bättre nu!!) Sen ska jag sluta klämma med benen också.. haha (även om det också är 100 gånger bättre nu!!)

Förhoppningsvis kan jag fortsätta rida lite för Jeanna. Vore ju alldeles askalas att kunna rida för annie ett par dagar i veckan, Jeanna någon gång och även dra med sig Damept till Hogsta så ofta som möjligt och träna för Emma! Kalas ju!

Nu måste jag definitivt sova! Ska vara i stallet 6.45 och jobba imorgon bitti! Tagga järnet alltså!

orkar inte ladda in bilderna från mobilen så ni får en gammal bild från i sommras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0