22/12 2010

Jobbelijobb på Hogsta hela dagen, så lilla Dampet fick vila. Hade ju planerat in en lite lugnare vecka för hans del den här veckan, av flera olika anledningar. Men mami ryktade honom medan jag red Theo och sen gick jag med honom 25 minuter i ridhuset efter min lektion.
Åkte runt och handlade de sista prylarna till Dandy också. Hittade det mesta iaf, resten får lösa sig på annat sätt :)
Åkte till stallet sen och red på lilla Theotott som skötte sig mucho bra idag! Förra veckan var k a t a s t r o f ! Men idag red jag mycket lugnare och satte inte så mycket press på honom, och då gick det alldeles kalas!

Plockade ihop alla Dandys saker och åkte hem sen. Hela kvällen har jag ägnat mig åt att göra rent allt läder. sadel, träns, stövlar, sporrar, hagboots, stigbyglar och grimma är rengjorda med alsolsprit och hjälmen är ångtvättad! Så nu är vi redo! De sista grejerna hänger på tork just nu. Och så är det sadelgjorden förståss, som jag råkade glömma i stallet... Men den fixar jag imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0