8/12 2010

Direkt efter skola åkte jag upp till stallet för att baka lussebOllar med Sella och Pellen! Efter ett par misslyckanden så såg dom rätt okej ut! haha!
Som vanligt så spårade det ur lite grann och slutade med att vi satt på golvet och sjöng om Bengt som jobbar på en knappfabrik.. eehm, jaa!
Haha!

Sen red jag iaf Dandy vid 20.30 för Fia. Jag tyckte Dandy känndes lite ofräsch, men Fia kunnde inte se någonting så vi red på ändå! Jobbade bara med att han skulle bli lösgjord och mjuk, eftersom han är sjukt stel just nu (vilket inte är så konstigt!). Men han blev rätt bra i formen och jag kunde både sänka och plocka upp honom utan att han kortade halsen och tryckte ihop ganashen.
Jag red rätt lugnt ändå, eftersom det var första dagen med ordentlig träning. Red hela timmen, men tog många skrittpauser och travade av honom länge!

Dandy fick vara jättefin och ha ljusblå lindor som matchade hans ljusblå ländtäcke! Riktigt fin var han i det! onsdagsgruppen fanclub (bestående av mamma, Lisen, Pellen och Eva) tyckte att han skulle ha ett ljusblått bling pannband också! Jag håller med dem!


Mamma tog av sadeln i ridhuset och eftersom jag inte hade något vanligt täcke med mig in så fick vi improvisera lite och lägga ländtäcket på honom :D


Våra fina lussebollar! Nu har vi bara 200 kvar att baka till på lördag! :D


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du som använder boots på Dandy, vilka använder du? Jag måste inhandla fler för Tingeling behöver också boots...

2010-12-09 @ 08:11:22
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0