27/1 2010

Åh, det är så roligt att rida på lilla Danpan <3 (ännu ett nytt smeknamn :P)
Han är så fin och arbetsvillig hela tiden! Han biter efter bettet när jag ska tränsa och är jag inte tillräckligt snabb så stoppar han nosgriman i munnen!
Annie hjälpte mig lite idag med och han var inte riktigt lika framåt idag som han var igår men han var nog lite trött. Han har ju ändå gått lite mer nu och är inte helt igång ännu. Men han gör ändå vad jag ber honom om utan att protestera. Men han travade bra och börjar äntligen ta lite stöd på höger nu och så kan jag ställa till vänster! Det har aldrig gått tidigare!
Och jag måste faktiskt erkänna att jag börjar gilla att rida i hoppsadel och skor... Dels ligger ju hoppsadeln bättre och jag kan verkligen känna när han börjar arbeta med ryggen! Rider man med skor så slipper man frysa om fötterna och dessutom kommer man mycket närmre hästen :)

Imorgon får Dandy nog vila, fredag också. Sen ska jag nog longer honom lördag och söndag så han får göra av med energin som han samlar ihop när han vilar.
Måste även se till att han får nya skor så att han kan få nya broddar eftersom dom andra gick av i skorna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0