14/7 2010

Annie var ute hos oss idag igen!
Vi jobbade mest på att få honom lydig och verkligen snabb i reaktionerna. Så jag fick rida med ett spö i varje hand för att kunna vara på honom på den sidan där det behövdes. Dock fanns det inget annat spö än en longeringspisk (utan flärp dock), så jag fick helt enkelt ha den i ena handen! Haha satan vad tung den va! Känndes som att ha en sån där lans (eller vad de nu heter) i handen :P
Dandy blev iaf superfin! Känndes verkligen toppen! Travade toppen efter en stund :)
I galoppen blev han lite stark och dragig, men med lite mer jobb och lite mer muskler så är det snart borta :) Dessutom har jag ju inte galopperat honom på typ två månader!
Annie har verkligen en sjuk inverkan på både mig och Dandy! Hon behöver itne mer än komma in i ridhuset så skärper vi till oss båda två! Tänk om jag kunde ha den inverkan på mig själv? eller om mamma kunde ha det? :P

Imorgon kväll åker Dandy till Hogsta och stannar där till på måndag! Förhoppningsvis kommer vi kunan träna en del och Dandy kommer älska att få stå där bland alla giant hästar! Ju större och finare hästarna är - desto roligare tycker Dandy livet är!
Innan vi åker så måste vi hinna med en liten skrittur ut i skogen, eller så gör vi det när vi kommer fram.. har inte riktigt bestämt mig än ;) beror på när mamma kan köra ut till stallet :)

Mamma tog även några bilder idag när jag red. Har inte hunnit titta på dem än men jag lägger upp dem här sen om de blev bra :D



Förresten tycker jag ni var lite dåliga på att kommentera vilka ni var som läste!
Så ni får ett nytt försök: Alla som läser det här inlägger lämnar en kommentar :D


Kommentarer
Postat av: HagensYason@BDB

Fina ni är :D

2010-07-14 @ 22:49:03
Postat av: Jenny

lämnar ett tassavtryck igen... :)

2010-07-14 @ 23:03:09
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: hannah smith

jag

2010-07-14 @ 23:43:29
Postat av: Fredrika Källström

Jaag läser! :D



En bra tränare är verkligen det allra bästa man kan ha. Och bra behöver inte vara bäst utbildad utan det man ska liksom stämma ihop som team; ryttare-tränare-häst! :D Kul att du verkar ha hittat en sån, som kan hjälpa er till att bli ännu bättre liksom!



Kul att han går så bra dessutom, så att ni kan komma tillbaka snart innanför staketen! ;)



SV; hahah, jaa!



Blir grymt glad, verkligen! Att höra folk som säger så är nog faktiskt roligare än att rida ärevarv och vinna själva tävlingen liksom!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva, förutom att hon har väldigt rätt i att min ponny inte är nån lätt en! Men hjälp vad hon har lärt mig att rida! :D Min tränare har också lärt mig massor, hon sysslar mycket med centrerad ridning! :)

2010-07-15 @ 00:59:56
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; Men eller hur?!! Samma känner jag med min tränare Karin! Har ingen aning om vad hon har för utbildning egentligen som tränare, men hon är helt fantastisk för mig och Vendela! Kemin är verkligen den bästa, och det är ju det som är viktigt för att det ska bli bra liksom!! :D



Hon är verkligen villig att lägga ner massa jobb på att vi ska bli så bra så möjligt, superambitiös så, och när man känner tränarens stöd så tydligt, så blir det ju ännu roligare att hålla på liksom! :D

2010-07-15 @ 12:05:03
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0