19/7 2010

Idag har vi tränat för Emma! Dandy var jättejobbig i början och det gick riktigt dåligt första 10 minutrarna... Men sen lossnade det och han blev ganska fin faktiskt!
Vi tränade en del skänkelvikningar, hörnpasseringar och lte enkla byten. Dessutom var hon på mig hela tiden att jag måste korta mina tyglar! Dom är verkligen en halvmeter för långa.. Men Emma tyckte, precis som annie, att jag måste hålla ihop honom mera. Jag vill ju gärna släppa fram honom och låta honom sänka sig osv, men då blir han bara lång och det gör egentlien mer skada än nytta ;)
Testade även några ökningar i trav på slutet, men Dandy är ju inte så stark än så han orkar inte riktigt.

Dandy var redigt trött efter träningen. Så imorgon ska vi ut och skritta en lång tur. Jag jobbar ju inte imorgon så då har jag all tid i världen på mig :)

Egentligen skulle ju Dandy åkt hem idag eller imorgon, men eftersom jag ska jobba nästa helg och början på nästa vecka så fick han stanna kvar på Hogsta istället! Han verkar trivas väldigt bra där, så då får han vara där när möjligheten väl finns! Dessutom är det ju lättare för mig att ta mig dit än vad det är till kungsängen :) Så imorgon måste vi åka till Lennartsnäs och hämta mera krafft och sen ska vi börja ställa över honom på höet som finns på Hogsta!

Pappa fotade lite när jag red, så har ni tur kommer det bilder sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0