22/7 2010

Dandy fick gå ut i hagen redan vid 10 idag eftersom han skulle vila. Så när dom släppte ut honom hade dom upptäckt en liten svullnad under hakan. Tur att dom är så uppmärksamma!
Jag kom till stallet vid halv tolv och skulle ut och promenera med plutten. Kollade även under hakan på honom och han hade ett sår på svullnaden. Men det gjordes rent och så smörjde jag in det lite och sen gick vi ut på promenad. Var ute i över en timme och Dandy skrittade på bra!
När vi kom tillbaka hade svullnaden gått ner ganska mycket. Så när jag släppte ut honom igen så tog vi av allt som skulle kunna ligga emot, såsom grimma och flughuva.
Josephine och Clara skulle kolla svullnaden när dom tog in honom på eftermiddagen, och eftersom jag inte har hört något från dom så antar jag att det inte såg värre ut.

Jag tror dock att såret är precis vid nosgrimman (tog av nosgrimman på tränset när jag gick ut med honom, så jag vet itne säkert), isf får jag helt enkelt testa att rida honom på remont imorgon. Så nu måste jag ge mig ner i källaren och försöka hitta en som kan passa på honom. Har ju ett par stycken som jag har haft på Joy och Jack (ponny), men jag tror att dom kommer vara för små. Och det kan nog hända att dom jag haft på Theo (full) är för stora.. I-landsproblem! ;)

Vet faktiskt inte var såret och svullnaden har kommit ifrån. Det ser ut som att han har skavt upp det som att han typ har stått och kliat sig mot något. Dock är såret så himla runt så det känns inte helt riktigt.
Men men, vi får se hur han ser ut imorgon.
Imorgon ska jag ju träna för Emma också! Ska rida igenom La:4 så nu har jag faktiskt lärt mig det programmet också :D
Dessutom jobbar jag på eftermiddagen imorgon. Sen jobbar jag hel helgen och fram till onsdag nästa vecka och på torsdag åker vi till Vetlanda! Kan ju passa på och berätta att startlistorna till Nf-SM har kommit nu! Ni hittar dom HÄR!
Dandy är anmäld till klass 9, 23 och 4 :)


Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

SV: Hon* ;)

Jahaa , ja jag ser det dom är super lika! :D

e. Horsemosens Charlie Brown u. Springflower

dandy då? :)

2010-07-22 @ 19:55:13
URL: http://goodness.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Tack för din röst! (och fan vad fin ponny på headern!)

2010-07-22 @ 20:56:15
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0