24/7 2010

Dandy har vilat idag så han fick gå ut i hagen vid 12 och sen var jag ute och gick med honom i regnet i 40 minuter.

Han trivs så otroligt bra på Hogsta! Han är så otroligt snäll, avspänd och lugn! Har aldrig sett honom såhär förut! Så efter vetlanda får han faktiskt åka tillbaka hit och stanna tills vi åker till Örebro! Sen efter det åker han direkt hem till Vällingby igen. Känns nästan lite taskigt att ta hem honom igen, han är verkligen i sjunde himlen på Hogsta! Uppmärksamhet, stora och snygga hästar - kan det bli bättre?
Det är iaf lite roligt att se vilken skillnad på häst det är på honom. Jag kan göra iprincip vad som helst med honom här. Hemma brukar jag alltid sitta på när jag skrittar ut eftersom han kan vara lite dum, men nu har jag varit ute och gått en timme om dagen med honom och han är så himla snäll! Vi möter cyklister, lastbilar, traktorer - ja, allt, och han bryr sig inte! Dessutom går han in i spolspiltan utan minsta lilla protest! Har nog aldrig hänt förut!

Han ska iaf få vila imorgon också. Egentligen rider jag ju varannan dag men för att vi skulle få ihop ett bra "schema" inför Vetlanda så fick han vila nu två dagar, sen rider jag måndag, vila tisdag, rida onsdag och så åker vi på torsdag!
 


Bilder från träningen igår! Visst var han ganska gullig i remont?! :D
Fler bilder kommer, men antagligen inte förens efter vetlanda ;)


Kommentarer
Postat av: Cathrine Bragner

Hej

Kul att han är ok igen. Läste att ni skall till NFSM och till Örebro, är det 3 Gummor Cup ? vore kul att veta så vi kunde komma ovh kika på er.Min dotter Caroline hade Dandy från 2-10 års ålder red in honom och red honom upp till Elitserien. Final både i NF SM och som bäst 2:a i 3 Gummor. Med andra ord Dandy kommer tillbaka till sina hemtrakter vi bor ca 15 km från Gyttorp.

LYCKA Till !!

Cathrine och Caroline

2010-07-25 @ 15:57:30
Postat av: Karro

Ja det är 3 gummor vi ska till! Vore jätteroligt om ni ville komma :)

Tack så mkt!

2010-07-25 @ 19:47:41
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0