26/7 2010 träning för Emma

Träing för Emma stog som sagt på schemat idag igen!
När vi plockade in 12-hästarna från hagen så konstaterade Clara att alla hästarna rullar sig så fort det är lerigt ute. Alla utom Dandy. Han blir ju skitigare när det bara är dammit eftersom han bara har flugtäckert på sig då..
Så när jag skulle ta in honom idag så fick jag mig en liten chock.. Dandy var lerig precis överallt, tillomed under täcket.. ponnykräk!
Så det blev racerborstning innan jag gjorde iordning honom och vi gick ner till ridhuset.

I början så var han lite seg men inte alls så seg som han brukar vara. Jag hade ju bytt sporrar och tagit på mig som korsta som jag tävlar i (15 mm). Jag tränar ju alltid i mina lite längre men dom får jag ju inte tävla i, så idag blev det tävlingssporrarna :)
Värmde honom lite i galopp också på samma sätt som i fredags - ökningar, minskningar, övergångar galopp-skritt. Skoja inte att han verkligen ökade från början idag! Sist jobbade vi jättelänge med att han verkligen skulle ÖKA, men nu kom det redan från början. Framförallt fick vi till en riktigt bra ökning på en diagonal!

Sen jobbade vi med lite skänkelvikningar på diagonalerna. Först red jag några travdiagonaler och ökade så att han skulle öka lite av sig själv när jag skulle göra skänkelvikning. Travökningarna blev bra när Emma gick bakom honom med långpisken ;) Tänk den dag då vi får till dom travökningarna utan långpisken! Sen tränade vi lite skänkelvikningar och eftersom jag hade världens bjudning så blev flyttningarna bra!

Avslutade med att jobba honom i trav och han bjöd verkligen! Trampade på som bara attan av sig själv!

Jag är verkligen supernöjd med dagens träning! Han var verkligen framme för skänkeln och bjöd! Har nog aldrig tidigare krävts såhär "lite" för att få honom till det här läget!

Imorgon ska han vila så då skrittar vi ut. Sen tänkte jag försöka få ut annie på onsdag och träna och sen ååååååååker vi på torsdag :D


Kommentarer
Postat av: ronja

söt header :)

2010-07-27 @ 12:03:41
URL: http://byronja.blogg.se/
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

SV: räknade inte med den tävlingen då det inte stod några klasser och det stod att det var Elit :)

2010-07-27 @ 20:57:45
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0