31/7 2010 Tävling Vetlanda dag 2

Som sagt så var jag uppe och red Dampet tidigt imorse. Gick upp vi 5, var i stallet halv 6 och fodrade och kvart över 6 satt jag till häst. Red till 7 ungefär och då gjorde vi iordning honom och åkte hem och käkade frulle ;)
Rdningen imorse gick iaf bra! han känndes väldigt lugn men ändå alert och framåt! Det är ju det läget jag vill ha honom i på tävlingebanan, men det är så hårfint mellan att han blir alldeles för taggad eller stänger av och blir seg.
Det blev iaf mycket skrittjobb och galoppjobb på morgonkvisten.

Vid lunch var jag ute och promenerade med honom en svängför att känna lite hur han var. Igår märktes det redan när han skrittade fram att han var dunder pigg! Så idag gick jag med honom en stund innan för att därefter kunna avgöra hur lång framridning jag skulle behöva. Men han var väldigt lugn när jag gick med honom så då behövde jag inte rida gärnet i 2 timmar iaf :P

Jag hade starttid 14.43, så vid 13.40 tog vi ut honom och började skritta. Skrittade honom i 20 minuter och började sen rida fram. Han var lite seg, men lyssnade ändå ganska bra. Fick till nåra riktigt bra bakdelsvändningar på framridningen!

Inne på banan känndes han väldigt bra! Han var lite seg och vi hade några små missar, men absolut inga stora missar! Och får jag välja så har jag honom hellre lite småseg och ouppmärksam än som jag hade honom igår.. Sen vill jag ju hitt ett läge precis mittemellan, men ännu har vi inte gjort det men det kommer väl! :)
Totalt blev det 59% vilket jag faktiskt är nöjd med, framförallt med tanke på hur lågt domaren låg! Det var 6 placerade och jag blev 8:a! Låg på placering till de två sista ryttarna typ!

Så ja, jag kan inte säga annat än att jag är jättenöjd med dagens prestationer! Så nära som det var att jag gick och strök mig igår.. Men att jag faktiskt lyckades ta till mig av misstagen vi gjorde igår och verkligen göra något åt det! Jag är verkligen jättenöjd! Och med tanke på vilka fina ponnyer vi faktiskt slog idag..
men jag har verkligen lärt mig något av det här meetinget! bl.a. att Dandy inte klarar att stå så mycket som han har fått göra. Han måste få komma ut och röra på sig, annars blir det som igår!

Efter dagens ritt så var det ju dags för utställning också! Ochja, behöver jag säga att vi var mer i luften än på marken? men han fick iaf 39 poäng och silver! en 9:a på typen! Så med tanke på att vi inte kunde visa sp mycket gångarter så är jag väldigt nöjd!
Tyvärr orkar jag inte leta fram kamera sladden nu så ni får alla bilder imorgon istället.

Nu på kvällen har det varit ryttarfest på anläggningen. Väldigt trevligt och med väldigt trevligt sällskap genom Sandra, Anna och Sandsras mamma! :)

Imorgon ska vi kolla på när Sandra och Anna hoppar och sen rullar vi mot Stockholm, Ekerö och Hogsta!
Nu är det sängen som väntar! Har ju vart uppe sen kl 5..! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0