16/6 2010

Hann aldrig skriva något igår, men eftersom jag jobbade hela dagen på Hogsta så tog annie hand om dandy. han hade varit lite svår väckt men blivit okej sen. Jag jobbade ju som sagt på Hogsta och kommer förmodligen att göra det lite nu under sommaren. Och blir Dandy frisk så kommer han få följa med dit när jag ska jobba så får vi möjlighet att träna lite också :)

Idag red jag ut en sväng på Dandy. Eftersom han har varit lite opålitlig senaste dagarna så ville jag inte gå ut med honom. Han är ju faktiskt mycket snällare när man sitter på än när man går brevid. Så jag skrittade ut hela rundan och travade även två varv på galoppbanan för att känna lite på honom. Tycker faktiskt att han var lite piggare idag än senast jag red, det var inte mycket men lite piggare var han nog allt :)

När vi kom tillbaka så fick Dandy sig ett litet bad. Spolade av hela honom och badade svansen och rumpan eftersom skiten syns mest där :P Direkt efter badet släppte jag ut honom i hagen så han skulle få torka ute i solen. Självklart så rullar han sig fyra gånger direkt när han kommer ut.. ;) men han ska få sig ett nytt bad innan vi flyttar på onsdag iaf :)

Vet inte riktigt vad dandy ska få göra i helgen. Jag är på tävling i Strängnäs med Jennifer och Hannah från torsdag-söndag. men har jag tur så kan annie ta honom på fredag, så får han vila på lördag och sen hinner jag ta honom när jag kommer hem på söndag :) Vi får så helt enkelt! och som ni kanske förstår så har jag ingen dator med mig och kan därför inte uppdatera något under helgen ;)


Dandy efter dagens rullning nummer ett!


Kommentarer
Postat av: Moas hästdagbok

Sv. Ja, det är en hel djungel det där med tömkörning.. Jag kör just nu med tolkningslinor från Börjes ;) Det finns alla möjliga varianter, vet en som använder segellinor och tycker det funkar jättebra haha :)

2010-06-16 @ 22:43:46
URL: http://moashdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0