21/6 2010

Idag fick Dandy först ta en tur i skogen och Pellen gick med oss. Sen gick vi in i ridhuset och jag longerade Dandy i 25 minuter. Han såg faktiskt mycket piggare ut än senast, kanske för att han har fått vila två dagar. Han ser dock inte riktigt ren ut ännu, det är ett ben som inte riktigt hänger med. Men John (veterinären) kommer om en vecka så då får vi se vad han säger. Hoppas vi kan hitta vad det är som ställer till det, för just nu känns det som att vi behandlar och behandlar och han blir bara sämre för varje gång. men Dandy ska ju hållas igång och så under tiden så jag rider lite grann och tömkör och longerar en hel del (som ni kanske har märkt ;) )

Imorgon måste jag vara i stallet tidigt, ska möta Pellen vid 9. Vid 11 ska vi åka och släppa ridskolehästarna på bete så jag måste hinna ta Dandy innan det eftersom jag inte vet när vi kommer tillbaka. Ponnyerna går på ridläger så de åker allihopa på torsdag.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej!



Jag heter också Carro och jag hade Dandy från det att han var 2år till 9år. Han var verkligen min bebis!!!

Vad roligt det är att läsa om er. Det verkar som det gått superbra för er på tävligar! Är riktigt kul och läsa om honom, känner igen alla hans små egenheter.

Tråkigt att han inte är helt frisk nu, vad har hänt. Sköt om er och lycka till med allt!!!

2010-06-21 @ 22:13:34
Postat av: Fredrika Källström

SV; Jag håller tummarna!! :D

2010-06-22 @ 00:15:19
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Karro

Carro: Åh vad roligt! Ja det har gått väldigt bra när han väl har varit frisk :)

Han har haft ont i ryggen och från det förmodligen belastat benen och blivit halt, så nu har han varit halt till och från sen i december :( Men veterinären kommer tillbaka på måndag så får vi se om det är några förbättrninagr sen sist :)

2010-06-22 @ 15:39:37
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Carro

Tråkigt att höra hoppas det löser sig så du kommer igång igen till hösten. Det vore jätteroligt om du ville maila mig nån gång om hur det går för er. [email protected] en bra sommar

2010-07-01 @ 18:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0