22/6 2010

Idag har vi varit nere på ängen och ridit igen och Dandy var så fin!
Mycket piggare än på väääääldigt länge! Men som sagt, han känns fortfarande inte helt fräsch.. Men att han är pigg är ändå ett väldigt gott tecken tycker jag! Hellre en pigg och halt häst än en trött och halt häst!
Först skrittade jag ett varv på galoppbanan och sen gick vi ner på ängen. Pellen följde med för att fånga mig när jag skulle ramla av :D
Travade först en stund på ängen och sen kom en ful liten hund och började skälla och kom närmre och närmre Dandy. Dandy bryr sig ju inte om sånt där men han får ju sina små spel ibland.. Så jag stog still i typ 5 min och väntade på att ägaren skulle fånga hunden. Tillslut lyckades han fånga den och kom tillbaka och bad om ursäkt. Sånna hundägare gillar jag! Eller helst ska dom ha hundarna kopplade men det kan man ju inte alltid kräva ;)
Dandy känndes som sagt pigg, men ändå kontrollerbar. Så jag bestämmde mig för att testa att galoppera honom lite och han var hur snäll som helst! duktiga lilla ponny! Galopperade bara typ 20 m åt varje håll och sen skrittade vi hem igen.

Sen vid 12 åkte vi iväg med ridskolehästarna och släppte dom på bete i typ Bro. Allt gick snabbt och smärtfritt tack och lov :)
Imorgon flyttar Dandy ut till Lennartsnäs så jag måste packa det sista, han ska få sig ett bad och sen åker vi imorgon eftermiddag.

Hade ingen kamera med mig idag så det blir lite bilder från helgen istället!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0