27/6 2010

Red Dandy en kortis på ridbanan idag på eftermiddagen.
Kan inte riktigt sätta fingret på hur han verkligen känndes, han pendlade väl mest mellan att släpa fötterna i marken och försöka dra iväg!
Det fanns en pytteliten vattenpöl på ridbanan, och eftersom jag vet att Dandy helst av allt undviker allt vad vattenpöl heter så tyckte jag att vi kunde öva lite på att ta oss igenom vattenpölar. Det var alltså vad jag tyckte, Dandy tyckte inte riktigt samma sak som jag kan man säga.. Han föredrog att HOPPA ÖVER vattenpölarna! Så ja, något att träna på till hösten om man säger så!
När jag ridit klart så fick Dandy sig ett litet bad. Vattenpölar och spolspiltan är ungefär lika farliga, men får man bara en morot så är livet ganska lugnt.. Kan säga att det rann brunt skumm av Dandy när jag spolade av honom. Kan dessutom påminna er om att jag badade honom senast i onsdags. Grisigare ponny får man leta efter!
Känner att jag klagade väldigt mycket på min ponny i det här inlägget, så för att gottgöra honom kan jag säga en sak som han gjorde bra idag: Han lekte inte jättemycket hingst! :D duktig hest jag har :D Dessutom rullade han inte detförsta han gjorde när han kom in i boxen efter badet, han väntade nog tills vi hade åkt! Ibland är han ju bra snäll iaf! ;)

Och eftersom jag lyckades få mami att fota idag så kommer här några bilder! Det är lite varierande resultat om man säger så :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0