28/6 2010

John skulle komma ut och kolla på Dandy efter lunch, så jag och mamma var där vid halv ett. Jag mockade hos Dandy och ryktade honom i nästan en timme. Han brukar ju vara lite otålig när man står och ryktar på honom, men idag stog han som ett ljus när jag höll på!
Iaf, vi fick vänta till kl 4 innan John kom. Han började med att böja honom, springa och springa på liten volt. Då visade han framförallt hälta på höger fram. Så han la en bedövning där och sen gjorde vi samma sak igen. När han då böjde honom så visade han hälta på vänster fram och vänster bak. Dessutom var han öm i ryggen fortfarande.
Så det blev behandling för Dandys del i vänster hovled fram, höger hovled och kota fram, vänster kota bak och ryggen.
Så nu ska han skrittas i 7 dagar 2x20 minuter, sen 3 dagars longering 5-10 minuter i trav och galopp, 2 dagars lätt jogging och sen ska jag börja ridaigen som vanligt! Karensen är på 3 veckor så är han bara fräsch och ordentligt igång så kan vi åka ner på nf-sm iaf! :D
Blir han dock inte bra nu efter den här behandlingen så ska han röntgas så får vi se om vi hittar något där.
Dock tycker jag att vi har lyckats tajma det här ganska bra! jag ska jobba från nu på onsdag till nästa torsdag och det är under den tiden som han ska skrittas och longeras!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du behöver inte svara om du inte vill, men röntgades han när ni köpte honom?

2010-06-28 @ 22:14:41
Postat av: amanda

tråkigt att han aldrig blir bra.. :(

kan du inte skriva ett inlägg om hästarna du provred när du letade ponny :)

2010-06-28 @ 22:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0