6/6 2010

Red tidigt imorse eftersom jag skulle fixa iordning både Theo och Musse inför KM:et

Först skrittade jag ett varv på galoppbanan och sen travade jag en liten bit. Eftersom han var så himla lugn så bestämde jag mig för att gå ner till ängen och trava lite där.. Mamma var ju med också ifall det skulle hända något, vi har ju trots allt inte vågat oss ner där tidigare :) (eller ja, jag red på vägarna vid ängarna när det var snö ute, men det är inte samma sak :) )
Dandy var iaf hur snäll som helst nere på ängen! Skötte sig toppenbra! Travade där en liten stund men det blir ju jobbigt när det är så mycket och högt gräs :)
Så när jag travat där en liten stund så gick jag tillbaka och travade två varv på galoppbanan.
Dandy var väldigt pigg och framåt så sålänge det är fint väder så håller vi oss nog på galoppbanan ett tag framöver!

Dock aktar jag mig för att gå ner till ängen ensam nästa gång, jag har nämligen kommit på lite roliga saker.. 
1. Första gången jag red ut på honom var han jättesnäll, andra gången skickade han av mig!
2. Första gången jag red program på honom var han jättesnäll, andra gången skickade han av mig!
3. Första gången jag red ärevarv på honom var han jättesnäll, andra gången skickade han av mig!


Så ja, ni förstår kanske varför jag aktar mig för gång nummer två ;) 

Sen red jag ju KM på både Theo och Musse. Theo gick Lb:1 och Musse gick Lc:1. Jag är jättenöjd med båda hästarna! Musse hade jag inga förväntningar på alls, jag var glad om vi närmade oss 50% (han har aldrig tävlat förut..). Men man får ta allt för vad det är och jag är väldigt imponerad över lilla Musbus! Han gick faktiskt på 59% och blev trea i KM (ponny). Theo var jättetrött eftersom han hade gått Lc:n med Stella innan, men han gjorde allt som han skulle och skötte sig väldigt fint. Så han fick 61% och blev också trea (häst)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0