13/3 2010

Blev en promenix i ridhuset för Dandy igår eftersom jag inte hann rida av olika anledningar. Hade 50 minuter på mig att göra iordning, skritta fram, rida och skritta av. Och eftersom jag inte gillar att stressa med att göra iordning eller skritta av/fram så skulle jag helt enkelt inte hinna. Men Dandy var nog glad ändå :)
Annie gipsade också höger framhov igår så nu slipper han gå sönder mer! Synd bara att han har en ballonghov, men det kan jag nog leva med ett par dagar :)

Idag red jag i ridhuset på morgonen och Dandy känndes verkligen superfin! Jag red väldigt lugnt, ville inte att han skulle bli så på och trampa under sig så mycket så att han kliver ur fler skor. Han har ju en tendens att bli väldigt snabb i benen när han inte riktigt orkar trava så mycket och då är ju risken ganska stor att fler dojjor ryker..
Men han känndes som sagt asparty (:P) idag! Kunde rida långsamt utan att han blev seg, hackig och tappade bjudning. Riktigt taggad inför nästa söndag då det blir klubbtävling och debut i La för våran del om han håller sig frisk och fräsch!

Åkte iväg till hööks/horze sen för att inhandla boots i rätt size till lille prinsen! bootsen jag har var ju lite för små så dom går lixom inte ner över skon och då kan han trampa av sig den ändå. Så imorse när jag red så lånade jag åsas boots som var i storlek XL.. lite stora var dom, och Medium är för litet så det blev några par i strlk L. Två par att ha i hagen, ett par framboots till träning och ett par fram till tävling. Det är ju framförallt fram som han behöver, så då kan jag ha dom som är lite kortare som jag redan har bak :)

Imorgon står tränig med ponnygruppen på schemat. vet inte vad det blir för träning, men jag hoppas iaf på programträning :) Vad det än blir så hoppas jag att Dandy kan vara lika fin som han var idag :)



kanske att någon har något gott att erbjuda på läktaren?


snälla?! (a)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0