5/3 2010

har börjat rida Dandy lite mer ordentligt nu!
Så himla kul att vi kan komma igång igen! För nu har jag snart haft Dandy i 6 månader, och av dom 6 månaderna har vi tränat i ungefär 2 månader (mitten av september till mitten av november). Så känns superkul att komma igång igen. vi får se och hoppas att han håller nu bara!

Red idag tillsammans med ponnytruppen och jag tror dandy tyckte det var lite kul att gå i grupp för han taggade till ordentligt! Men han känndes iaf fin. Har ju en ny sadel nu. Eller ja, ny och ny men det är en av ridskolans sadlar som inte används. men den ligger aif bättre än dom andra vi har och jag sitter bättre i den här. Dock hittade jag ingen sadelgjord som var tillräckligt kort så det blir till att göra nya hål i sadelgjordsstropparna ;)
träningen gick som sagt bra, vi kännde oss dock lite ringrostiga om man säger så :) Han orkar ju inte riktigt hela tiden eftersom han tappat så mkt muskler och så, men han försöker ändå.
Får se om det blir träning imorgon också. Antingen så rider jag imorgon och så vilar han på söndag eller så blir det tvärt om :) we will see :)

Håller dessutom på att fippla med bilderna vi tog i snön häromdagen så dom kommer upp snart :)


Ett litet smakprov, resten komemr sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0