20/10 2010 Kim

Red Kimpan imorse för annie.
Annie fick rida lite på honom först och han såg så fin ut! redan från början lixom! Hon kunde böja honom åt både höger och vänster utan att han började tjafsa emot!
Sen fick jag hoppa upp och rida och det var en helt annan häst än vad det har varit tidigare! jag kunde TA i tyglarna! Jag behövde göra så lite för att han skulle ge efter. Sen glömmer jag ju bort mig då och då, och Kim är inte långsam med att göra sig rak. Så jag gör ju precis som vanligt - alltså tar i högertygeln, trycker till med högerskänkeln och petar med spöt på höger bak. Och då gör han såklart precis som han brukar. Så då sa annie till mig att ta det lite försiktigt nästa gång han gjorde så, istället för att ta tag i högertygeln och lägga på spöt så skulle jag lite försiktigt föra högerhanden utåt och bara lägga spöt på rumpan utan att "piska".
Och vad händer?! Jo, hästen ger efter på två sekunder utan att ens börja tjafsa emot!

Nej alltås den här lektionen kommer jag leva länge på! Det som vi kämpat med varje dag i fyra veckor funkade helt plötsligt! En sån sak som att kunna ställa åt båda hållen känns egentligen så självklart, men inte om ponnyn heter Kim ;) Nu börjar det lixom gå att rida!

Åh vad det är roligt att rida när man känner att all träning man lägegr ner verkligen ger resultat!
Ska snart tillbaka till stallet igen och rida Dandy :)


Fina Fina lilla Kimpan <3


Kommentarer
Postat av: Jossan & Nessie

Vad fin Kim är! :)

2010-10-20 @ 19:55:51
URL: http://goodness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0