29/10 2010 Kim

Red Kimpan för annie idag och han var ett riktigt litet as!
Man börjar ju tröttna på hans idiotiska fasoner nu..
Så fort jag håller sträckta tyglar så blir han helknäpp. Rider jag på glappande tyglar så blir han knäpp varje gång jag tar i högertygeln.. Det är ju inte direkt lätt om man säger så ;)
Så jag fick rida i galopp rätt länge i början eftersom det är den lättaste gångarten. Och jag kan säga att man hörde nog ända till Råcksta hur annie skrek på oss. :P

Det klart att det har blivit bättre sen vi började, men någon gång måste man ge upp det där gulligullandet och få honom att ge sig. Han måste acceptera piloten, det är inte piloten som ska acceptera hans fasoner! Så nu är det bannemej slut tramsat! Från o med nu ska allt arbete ligga på att han accepterar mig och att jag håller i tygeln, och när han gör det då kan vi börja träna som vanligt igen!
Får se om Kimsi får följa med ut på äventyr imorgon, kanske är bra att få fler ögon på vad man ska göra, och om inte annat ett kvitto på att det vi gör är rätt!
We will see!

Vet inte riktigt vem av mej och Kim som var tröttast och svettigast! Kimsi var alldeles lurvig och det droppade nästan om honom.. Så han fick sig ett litet bad eftersom det ändå var så varmt :) Tur han är söt den lilla muppen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0