31/10 2010 Klubbtävling Vällingby

Skulle ha startat alla tre hästarna på klubbtävlingen idag (Dandy, Kim och Theo). Men eftersom det var så få starter så fick bara Dandy och Theo gå eftersom Kim fick gå för Emma igår.

Theo gick Lc:1 och Dandy gick La:1.
Hästarna var ute i spöregnet imorse, och som om inte det vore nog så hade Theo rullat sig såklart.. Kalaskul att han kom in, lerig och blöt, från hagen 8.05 och jag hade starttid 9.00!
Men jag hoppades på att det inte skulle hinna torka under tiden jag red, för då skulle det inte synas hur smutsig han var :D

Hann inte rida fram Theo länge alls. Hade egentligen velat göra det eftersom jag inte ridit honom på en månad. Men han var rättså fin ändå. Lite dålig galopp och vi hade lite svårt att få igång traven ordentligt.
Väl inne på banan så var han siperfin första varvet, sen blev han lite matt men var ändå helt okej.
Själva rpogramemt känndes inte jättebra, men absolut inte dåligt. Dåliga övergångar och dålig galopp. Dock tyckte inte domaren desamma.. Vi fick 8 på båda galopperna och det slutade med 68%, vilket vi också VANN på!
Tycker verkligen det är roligt att Theo blivit så fin. Trots att jag inte har ridit honom på en månad så kan vi gå in och göra det bästa av situationen och få så pass bra procent ändå! Känns riktigt roligt verkligen!

Dandy var riktigt taggad och fin på framridningen, gjorde några skänkelvikningar och travökningar som var helt otroligt bra!
Väl inne på banan så var han sjukt fin! Han bjöd riktigt bra. Dock fick vi vänta väldigt länge på startsignal så då hann han tröttna och blev lite seg.
Själva programmet var helt okej. Han är fin i formen och travar väldigt bra emellanåt. Sen tappar han ju lite bjudning ibland, men i det stora hela så tycker jag han var väldigt duktig! Han var ju iaf hundra gånger bättre än när vi tävlade sist (typ 1,5 månad sen), så det var ju väldigt posetivt!
Dock tycker jag att han fick lite väl låga poäng, 64%. Jag brukar väldigt sällan tycka att jag fått för lite betalt, men den här gången tyckte jag faktiskt det! trodde Dandy skulle få ca 66%. Han är ju faktiskt otroligt fin emellanåt, men domaren gav inte höga poäng för det som var bra, men heller inte låga poäng för det som var dåligt.

Men men, vi taggar om inför nästa helg! Fyfan, vi har så fina vinsttäcken så nu måste vi ju ta hem det här :D
Känns faktiskt riktigt bra!

Jobbade ju i stallet hela eftermiddagen, så jag red Kim vid 17.30. Han var lite mongo i början, men släppte mycket fortare än vad han gjort tidigare! Så uppenbarligen hjälpte det vi gjorde igår iaf! Nä men han blev faktiskt fin efter en liten stund!

Imorgon ska jag rida Kimpan vid typ halv 2. Dandy ska få gå ut i skogen om det är bra väder. Är han snäll så ska han få trava lite ute, annars blir det bara skritt. Är det dåligt väder så får han jogga lite i ridhuset bara :)


haha så himla ful bild, men jag bjuder på den :D


Kommentarer
Postat av: erica

ännu fulare ryttare i bakgrunden :D

2010-11-01 @ 01:21:53
Postat av: Fredrika Källström

Grattis!! :D



haha, tycker bilden var skitsöt ju! kolla ponnyn, jäättenyfiken! :D

2010-11-01 @ 01:48:33
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0