Allsvenskan div 2:2 Botkyrka 17/10

Andra omgången av allsvenskan CHECK!

Var i stallet vid typ halv 9 imorse för att fixa det sista och rida Dandy innan vi skulle åka.
När vi var påväg till stallet så kom jag på att jag inte hade några vanliga ridbyxor med mig, hade ju bara dom vita på mig och ett par mjukisbyxor utanpå.. Så jag fick helt enkelt rida Dandy i mjukisbyxor! Skitsnyggt! Men dandy var kalasfin! Riktigt pigg och glad var han! Synd att det var dum karens så inte han fick följa med idag.. :(

vid 11 lastade vi hästarna och åkte iväg. Kimpan var hur snäll som helst och lasta och stog väldigt snällt i transporten. När vi kom fram så trodde jag han skulle flippa ur, men sålänge han fick lite mat så var han jättesnäll. Vi lastade ut honom vid halv ett och då gick jag med honom en stund och när han lugnat ner sig lite så fick han mat och vatten.

Pernilla och Power var först ut i vårt lag. Jag missade hennes ritt, men alla som sett sa att det såg riktigt bra ut och hon belönades med 64%. En bra start för vårt lag!
Nästa startande ur laget var ju jag och Kimpan. På framridningen varierade han mellan att vara riktigt fin och att vara ett riktigt as! Men när han väl var fin så kändnes han riktigt bra!

Själva ritten var väl kanske inte jättebra, han var glappig och öppen i formen och jag lutade mig framåt. Dessutom är det ju inte så konstigt att man får låga poäng om man rider ett helt program med vänsterställning ;)
Galoppen blev rättså bra iaf, det är ju mycket lättare där :)
Så ja, poängen blev ju därefter - 56%. Men jag är ändå nöjd med Kimpan. Jag har trots allt bara ridit honom i tre veckor och det går inte att beskriva vilken skillnad det är på honom! och att han var så lugn som han ändå var! Dessutom fattade han galopp precis där han skulle och bröt inte av en enda gång!

Nästa lagryttare var Hannah och Moonlight. De gjorde en fin ritt och fick 66%.
Sist ut var Ellen och Brolle som gjorde precis vad de skulle och belönades även de med 66% (precis samma poäng som Hannah).
Efter det kan jag säga att det var en låååååååååååång väntan på de sista 7 resultaten. Vi låg ju väldigt bra till när mitt resultat var borträknat, men det var lika nervöst varje gång ett nytt resultat kom. Vi hade totalt 572 poäng, och när Waxholm (som vann förra omgången) gick in på 571 poäng så var vi något lättade. Då var det bara två lag till som kunde gå om, om inte någon i något annat lag red på typ 80% ;) När Stora Wäsby inte heller lyckades gå om så var det klart att vi var placerade iaf, så jag fick springa upp och byta om igen. Efter en stund ringde mami och sa att vi VANN! Helt sjukt egentligen!

Så Vällingby vann och Waxholm blev tvåa. Det innebär ju också att vi är i final!!
Roligast av allt är att vårt lag består av 3 ridskoleponnyer! Jämför oss och Djursholm tex. Kim och Brolle har startat La för tre år sen på typ 59% (ellen har ridit la på brolle på någon klubbtävling också). power har inte gått högre än Lb, och sen har vi ju sessan som är välutbildad. Djursholms lag har bara välmeriterade ponnyer, men ifs med relativt unga och orutinerade ryttare.

nej det här var verkligen sjukt roligt! är så glad att det faktiskt gick vägen, trots att vi för två veckor sedan trodde att vi kanske inte ens skulle kunna åka!
Så nu laddar vi om för hemmatävlingarna och sedan finalen! Finalen är ju dock ett litet problem eftersom vi inte har tillräckligt många som kan gå La, men det löser sig säkert!

Kommer massa bilder i ett eget inlägg imorgon, orkar inte fixa dom nu!
men ett litet smakprov på fina Kimpan får ni allt :)


Kommentarer
Postat av: Maja

Gud vad kul!! Fan vad duktiga ni är brudar!!

2010-10-17 @ 23:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0