26/9 2010

Efter Dandys lilla kolikfall i fedags så har han fått vila två dagar nu. Hade genetligen velat att han vilade igår och fick jobba lite idag, men eftersom jag jobbade på Hogsta så var det lite svårt ;)
Men igår var vi ute och gick i skogen i nästan 1,5 timme. Dandy har blivit så snäll att gå med, han studsade inte en enda gång! När vi kom tillbaka fick han sig ett ordentligt bad! Han var riktigt skitig, framförallt eftersom han hade rullat sig så mycket i fredags! :)

Idga jobbade jag ju som sagt på Hogsta. Men mamma var uppe i stallet imorse och fixade mat till Dampet. Sen var Pellen snäll och gick med honom en stund på eftermiddagen! Tack! <3

Imorgon ska jag rida lite lätt på honom efter skolan. Han ska ju arbetas lite lugnt tills dess att veterinären kommer. Vet fortfarande inte när det blir.


Tänk om du kunde springa lika fint som du gjorde i somras..<3


Kommentarer
Postat av: A

Kan inte du visa oss runt på din anläggning med bilder? Typ hur din sadelkammare ser ut och sånt? :)

2010-09-29 @ 20:55:20
Postat av: Fredrika Källström

Inte ett dugg kul att läsa efter mitt lilla datoruppehåll ju! "/ jag åkte ju inte heller till nyköping, men himla tråkigt att han inte är 100%! :(



Hoppashoppas att det fixar sig bra för er!



Kram<3

2010-09-30 @ 20:06:33
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; nej, jag gjorde inte det sen då ägaren tyckte att hennes hästar varit trötta. Fick dock provsvar idag och dom har inte kvarka i det stallet iaf! :)



Så hade lika gärna kunnat åka, men känns himla bra att ha varit på den säkra sidan ändå. en tjej från min klubb åkte faktistk, och fick åka hem sedan, utan att fått hoppa ett enda hinder, eller ens lastat ur. hur självisk får man bli när man åker från ett stall som är stängtcpga kvarka?



Även om man vill tävla DM så borde man tänka på att andras hästar kan bli smittade!

2010-09-30 @ 21:32:39
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0