9/9 2010

Skulle ha tränat för Annie idag men hon kom inte, så då fick jag rida själv.
Skrittade först två vavr runt galoppbanan och gick sen in i paddocken. Jobbade lite i skritte och joggade sen iång honom.
Jobbade mycket med galoppen eftersom det är lite lättare att få igång honom där. Men inte kom han igång av någon galopp inte.. Så hela passet fick jag bara jobba med att få liiiiiite framåtbjudning.
För framåtbjudning var det ont om idag måste jag säga.. Han var väldigt mjuk i sidorna och inte hängig i handen, men såååå seg..
Usch!
motivationen var inte på topp efter det direkt.. men annie tyckte att vi skulle ta honom en stund nu på kvällen också så kunde hon rida lite, men jag har så sjukt mycket att plugga så jag hann verkligen inte!

Red på Theototten sen på min lektion. Gick sämre än vad det någonsin gjort tidigare.. Han hänger som en idiot i handen och det går inte att ställa åt något håll! Försöker man böja lite så är det som att han ska ramla ihop vilken sekund som helst..

Som sagt, motivationen är inte på topp direkt. Men så är det ibland och det är bara ta nya tag. Ska nog rida ut lite i helgen så vi slipper bråka så mycket på ridbanan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0