Allsvenskan div 2:1 Waxholm 18/9 2010

Yes, första omgången av allsvenskan än avklarad!
Red Dandy imorse eftersom han var lite seg igår, men idag travade han på riktigt bra! red ju dock bara typ 10 minuter. Sen knoppade jag och Michaela ryktade Dandy tills han blänkte! Hon är ju bara för grym alltså!
Vid typ 11 lastade vi och åkte iväg.
Dandy var ett riktigt pain in the ass när han stog i trailern på tävlingsplatsen.. riktigt jävla jobbig var han så tillslut fick vi ta ut honom och gå med honom.
Han var helt sjukt spänd men höll inte på att studsa och dumma sig. När vi skulle upp till framridningen så fick Michaela leda honom i longerlinan när jag satt på, annars fanns det en liten risk att han skulle börja dumma sig ;) Men det var några som frågade om han var hingst.. hehe "ehm, nee men han tror att han är 5 år och hingst.. "
På framridningen var han galet spänd.. Dandy, som aldrig har gnäggat under det året han varit hos mig, gick och gnäggade typ hela tiden! Framridningen var dock sjuukt lerig, så han tyckte det var lite jobbigt. Fick aldrig någon bra bjudning under framridningen, men galoppen känndes ganska rund och fin.
När jag börjad erida fram så började det också regna.. skitkul..! Men när det var typ 5 minuter kvar av pausen (som var innan ryttaren före mig) så fick jag och den ryttaren före gå in i collectingringen och rida där. skönt det att man slapp det extrema ösregnet!
I cr känndes han iaf mycket bättre! bjöd helt okej och jag fick fram nosen på honom när jag lät bli att dra ihop honom ;)
När jag red in på banan så känndes han kalasfin, och så fort det känndes som att han ätnkte lägga av så hittade jag på något, typ en tempoväxling eller en galoppfattning eller liknande. Uppridningen blev helt okej, men sen la han av totalt... Han tog inte ett steg i traven om han inte var tvungen. Skritten existerade knappt och galoppfattningarna var värdelösa. Själva galoppen var ojämn och jag tappade ytterbogen i båda varven. Så ja, 63% blev det. Kan inte påstå att det var för högt för den ritten, men vi var definitivt inte värda mer!
Slutade typ 4 utanför placering och laget tror jag blev totalt 3:a! Så det var ju ändå bra jobbat trots att 3 av 4 ekipage gjorde ritter långt under sin egentliga kapacitet idag!

Känns lite bittert när hästen inte ens kan bjuda till och springa fort i en Lb.. Han behöver inte kämpa med en massa krusiduller och skit, mest bara springa rakt fram och svänga någon gång. Men icke, det är roligare att göra precis tvärt emot vad matte säger..
Motivationen är väl inte på topp direkt om man säger så. När han inte ens kan bjuda till och göra sitt bästa i en Lb, varför skulle han då göra det i en La när det dessutom blir svårt för honom?
Så nej, någon tävling i Nyköping blir det nog inte nästa helg. Känns som att vi kanske borde hitta tillbaka igen innan vi börjar ge oss på svårare saker.
Annie sa ju för några veckor sen att hon kunde rida Dandy på klubbtävlingen den 26 om det var så att han inte tänkte bjuda inne på banan. Och nu bjuder han ju itne för 5 öre så då hade det ju varit perfekt att annie hade ridit honom nästa helg och "lärt" honom att gå inne på banan. Men nej, då är hon med Hannah på tävling hela helgen.. Då tyckte hon istället att vi skulle dra upp staketet och sätta igång musiken någon dag i veckan, men det blir ju ändå inte samma grej. Det är ju själva anspänningen med tävling som blir svårt, nervosoteten både hos mig och honom.. Så för att vara helt ärlig så tror jag faktiskt tyvärr inte att det ger så mycket.. Vi har tränat med staket och musik 100 gånger men det har aldrig varit skillnad.


Så nej, motivationen existerar väl knappt just nu.
Men imorgon ska jag åka till Hogsta och jobba så får hoppas jag kan få lite mer insperation till att ecentuellt åka och träna på kvällen.

Orkar inte ladda ur kameran just nu så bilderna kommer kanske en annan dag.

Kommentarer
Postat av: hannah

Sur? Jag ber om ursäkt för att jag ska tävla och annie vill och åker med :-S:@

2010-09-19 @ 00:11:01
URL: http://hannahs.weblogg.se
Postat av: Karro Grape

Jag har för guds skull aldrig påstått att jag är sur?! Jag lovar dig att du skulle också ha tyckt att det känns bittert!

2010-09-20 @ 23:00:50
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0