10/4 2011

Började dagen med att åja upp till v-by stallet och rida på lilla MusseMus! Egentligen skulle ju vi rida halv 1, men annie sa att jag kunde rida vid halv 11 istället. Musen gick iaf bättre än vad han gjort senaste tiden. Dock är det så svårt eftersom att han inte tar högerskänkeln för fem öre. Men annie tyckte jag skulle sätta på mig ett par längre sporrar någon dag och testa om han tog den bättre då. Så ja, jag fr väl prova det nästa gång :)

Därefter åkte vi direkt ut till Dampisen som skulle få sig ett träningspass, fast ett lite lugnare sådant eftersom han gick så bra igår och ska gå imorgon också. Han skötte sig iaf väldigt bra och var verkligen superfin, framförallt i traven! Känns verkligen att behandlingarna vi har gjort nu har hjälpt! För så framåt och arbetsvillig som han är nu har han aldrig varit tidigare!
Red som sagt lite lugnt, utan att bara lulla runt. Jobbade lite med avsaktningar från galopp, både till skritt och trav. Dom vart mycket bättre idag än vad dom var igår, men det berodde väl främst på att jag överlag hade en bättre galopp idag än vad jag hade igår. Avslutade med att skritta ut en sväng.

Nu ska jag och mami snart åka till gömmargården. Vad vi ska göra där, det får ni se ;)
Återkommer lite senare!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att du ska provrida en stor häst som ligger ute på annons:)

2011-04-10 @ 21:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0