13/4 2011

Dampisen fick vila idag också ju. Trodde inte att jag skulle hinna rida, vilket jag faktiskt hade hunnit men eftersom jag inte hade med mig några ridkläder så vart det ju lite svårt ;)
Dampisen fick iaf gå en promenad, först ute, sen inne och sist ute. Eftersom han inte skötte sig när jag gick ute så gick jag in i ridhuset, gick där 15 minuter och sen gick vi ut igen. Då var han snällare, men inte helt lugn ;) Eftersom jag hade så mycket tid över efteråt så gjorde jag sånt som jag inte hinner annars, typ som att smörja grimman och ledtränset och rykta lite extra länge. Dessutom fick prinsen på sig ett lite tunnare täcke idag! Hade egentligen behövt byta för flera dagar sen, men eftersom jag åker direkt från skolan så blir det ju lite svårt att släpa med sig ett hästtäcke dit lixom ;) Men idag tog papsen med sig det när han kom och hämtade mig.

Åkte direkt upp till v-by stallet efteråt eftersom jag skulle rida lektion. Men idag var det minsann ingen liten MusBus som skulle springa, utan det var store Pjotter! Pjotter är väldigt känslig och lyhörd, men ganska spänd och jävligt stor :P Det gick iaf ganska bra, iaf med tanke på hur ovan jag ändå är vid att rida hästar i den storleken. Det är ju lite skillnad mot att rida ihop en liten ponny :P
Jag misstnker att det var annie som gjorde listan och att hon efter söndagens besök på Gömmargården insett att jag nog borde träna lite på att rida stor häst.. heheh :D Nä men det var iaf kul, och framförallt roligt att man kunde hänga med på övningarna! Det är ju lite svårt på MusseMus om man säger så ;)

Imorgon ska jag upp och rida Dandy på morgonen. Dock behöver jag inte vara där jättetidigt eftersom jag tydligen inte började fören vid 13! Dock ska jag vara där rättså tidigt ändå, för jag tänkte passa på att bada min lilla prins! Ett vårbad är definitivt något han behöver just nu... ;)
Sen ska jag ju rida lektion på kvällen som vanligt, och därefter hoppas jag att jag kan få med mig några från stallet och springa "Ljusruset"! (Ljusruset är en tävling mellan 3 olika motionsspår (Grimsta, Viksjö och typ Järva?) där man springer 3 km. Det spår där flest antal deltagare går i mål vinner, och priset är att få spåret ännu bättre upplyst!)

Karro har ridit på stooor hest :D
Bevis på att hästen faktiskt är stor! :D
Men ni kan ignorera min fantastsika hållning... ;)


Kommentarer
Postat av: Frida

haha pjåters hållning var väl inte på topp heller om man säger så! ;)

2011-04-13 @ 23:59:05
Postat av: Anonym

Oj vilken tunn överlinje!



Men berätta nu om besöket på gömmargården!!!! Nyfiken!!

2011-04-14 @ 07:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0