Fridis på spa!

Igår jobbade jag hela dagen. Började kl 06.00, promenerade hela dagen och slutade kl 17. Men då skulle jag klippa Fridas päls. När jag kommer till rumpan på första sidan så brjar maskinen bråka.. Men jag får igång den igen och lyckas klippa rumpan och nästan hela andra sidan innan maskinen slutar sammarbeta på riktigt.. Så på kvällen åkte mamma upp till stallet för att hämta maskinen på vby som jag fick låna! Vi var iaf klara i stallet vid 19, så då skyndade jag mig hem och åkte sen iväg och mötte upp Fritte för en helkväll med pizza och spotify! Skulle cykla hem igen vid tvåtiden på natten. Det var lite mörkt och jag tänkte att det skulle gå lite fortare om jag tog en genväg.. Synd bara att jag inte riktigt hittade den vägen... Så det tog 45 minuter att komma hem istället för 15.. ;)

Imorse försov jag mig lite (läs mamma glömde väcka mig..) och vaknade kl 8, fast jag hade tänk vara i stallet kl 8.. Men jag lät bli att äta frukost och var i stallet vid halv 9 istället! Klippte klart Frida och sen fick hon badas.
Vid 10.45 kom Annelie och Annie och hämtade upp mig och Frida och så åkte vi till Karlslunds gård (Dw var med i bussen också, så man hörde Frida pipa lite då och då.. ).
Frida har ju inte riktigt varit sig själv sista veckorna, så vi bestämde oss för att kolla upp det. Det visade sig att det troligtvis berodde på att hon var totalt felskodd, vilket gjorde att hon iprincip bara stod på trakterna på framhovarna. Det i sin tur hade gjort att hon fått typ som tennisarmbåge. Så hon fick ultraljudsbehandling (typ massage) och sen fick hon gå på vattenbandet. Vattenträning är tydligen jättebra för hästarna när de är ömma i benen eftersom de inte sätter ner hovarna på samma sätt och därmed inte lägger någon belastning alls på benen. Så Frida tyckte nog det var väldigt behagligt att gå där! Dock fattade hon inte riktigt vad det gick ut på i början.. Måste erkänna att det var lite obehagligt när ho inte ville gå på bandet.. :P
Därefter fick hon stå på Vita floor (?) och sen stretchades hon och fick laserbehandling. Det mesta handlar i första hand nu om att få bort alla spänningar.
Imorgon kommer hovslagaren och fixar till fötterna på henne så att hon blir lite mer upprätt på hoven, eller vad man ska säga. I dagsläget är det ju som att hon står på trakterna och lutar sig bakåt, inte så konstigt att det blir massa spänningar i armbågen då.. ;)
Så frida är kvar på Karlslund och kommer troligtvis hem igen typ den 15onde, efter SM iaf! Hon kommer att må som en prinsessa där ute! Lyx spa med all inclusive!

Vi var inte hemma igen fören typ vid halv 10, så det vart en heldag iaf. Och vad jag ska hitta på nu de närmaste dagarna har jag ingen aning om! Jag har haft häst 7 dagar i veckan i 6 år! Men men, något kan man alltid hitta på ;)

Så ja, närmsta dagarna kanske uppdateringen inte är på topp, har ju inte jättemycket att skriva om direkt.. Men jag ska försöka slänga upp ett inlägg per dag iaf! :)

Nu har vi varit och lämnat Frida och Dw på spa :) Vi var där vid halv ett och kom hem igen vid halv 10.. Så nu är jag alltså hästlös i över en vecka! Men tackolov så åker vi ju på onsdag! Frida tyckte iaf det var väldigt roligt att gå på vattenbandet och massagen älskade hon! Så hon kommer komma tillbaka i toppform! ;)
Frida på vattenbandet, fast innan vattnet hade kommit :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0