När idéerna tar slut..

..så bjuder jag på en sån där fantastisk lista..!
Hittade denna på dressageworld.

Hur började det?
1. På vilken klubb började du rida?: Vällingby
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag?: Tränare så måste jag nog säga Annie! Även om jag har utvecklats väldigt mycket under det här året hos Emma så är det trots allt Annie som har lagt grunden! Av hästarna så har alla lagt en liten pusselbit var. Alla har lärt mig någonting som jag har nytta av dag.
3. Vilken häst har lärt dig mest?: Som sagt, alla har gjort en liten del var. Men Dandy lärde mig väldigt mycket och förhoppningsvis kommer Royne att bidra en hel del också!
4. När började du tävla högre än klubbtävlingar?: 2006
5. Vilken häst har du mest placeringar med?: Dandy

Dressyr:

1. Vem är den mest utbildade häst du ridit?: Royne
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?: Dandy
3. Vad är det svåraste program du ridit?: FEI programmen på ponny och MsvC på häst
4. Vad tävlar du för klasser?: MsvC
5. Vad har du tagit för placeringar i år?: Dandy: 1:a i La:2, 3:a i La:p1, Frida: 3:a i Lb:1, 2:a La:p1 med laget. 

Hoppning:
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?: Joy, 115 cm
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?: Joy, 90 cm 
3. Vad tävlar du för klasser?: Tävlar inte i hoppning, men när jag gjorde det red vi LD-LC
4. Vad har du tagit för placeringar i år?: -
5. Klubb föredra du att tävla hos?: Tävlar ju inte i hoppning, men överlag så gillar jag väl mest att tävla hemma (vällingby) hehe

Häst:
1. Vem är den hetaste hästen du ridit?: Jack kanske, iaf när han fortfarande var en tickande bomb.
2. Vem är den starkaste hästen du ridit?: Frida, iaf med tanke på hennes storlek. 
3. Vem är den minsta hästen du ridit?: Kelly
4. Vem är den största hästen du ridit?: Om skritt räknas så är det Candy Man hehe, annars typ Nåty? Har faktiskt ingen koll på hur stora hästarna på Vällingby är.
5. Vem är den häst du tävlade först i dressyr?: Joy
6. Vem är den häst du tävlade först i hoppning?: Joy
7. Vem är den häst du tog din första placering med?: Jack
8. Vem är den häst du tog din senaste placering med?: Frida
9. Vilka hästar har du tävlat i lag med?: Joy, Dandy, Kim och Frida

Antingen eller:

Häst - Ponny Ponny är speciellt, men att rida häst är så mycket svårare och kräver så mycket mer!
Dressyr - Hoppning
Utomhus tävling
– Inomhus tävling
Satsa för seger – Fis rida.
Vitt schabrak - Personlig färg - vitt med en personlig touch är inte helt fel!
Ridstövlar – Chaps
Spilta - Box
SpånHalm
Räcke – Oxer
Kompisar i hagen –
Ensam  En svår fråga.. hästar är flockdjur, men skaderisken är hög när de går i flock..

Dags att återgå till pluggandet! Struntade i att åka in till skolan och tog en lång sovmorgon eftersom jag insåg att jag faktiskt kunde plugga annat än just de ämnena jag inte har böckerna till hemma.



Kommentarer
Postat av: Anna S - Tävling i bloggen

Jag har en tävling i min blogg var gärna med :)

Vinn ridstrumpor eller en buff!

2011-12-13 @ 13:26:40
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0