1/2 2011

Första februari idag! Känns som om januari har gått sjukt snabbt, samtidigt som det har gått sjukt långsamt?! Konstigt det där, men så är det iaf!
Måste iaf säga att ni suger på att kommentera! :D Shape up! :D

Annie var ute och tittade på Dandy idag. Känslan av att han var halt existerade knappt idag, men man kännde det på lite skarpare börjda spår, som t.ex. ett hörn eller en liten volt i höger varv att han tappar takten och blir lite ojämn, knappt märkbart men det känns iaf.
Men jag tycker ändå han har blivit bättre och bättre för varje dag nu. Annie tyckte han blev lite för snabb i takten i traven och att han behövde komma loss mer i högersidan (precis samma sak som emma tjatar om, så det känns ju bra att båda tycker samma sak!). Mot slutet blev takten mycket bättre och han gick faktiskt ganska bra av sig själv!

Så ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att det är något jättestort fel på Dandy på fredag! Det kan det inte vara! Men det känns ändå bra att göra en koll nu, eftersom han har gått rätt ordentligt och på ett nytt underlag och allt. Så ja, det är likabra att göra det innan något stort bryter ut! :)

Som vanligt så tyckte inte annie att han skulle vila fram tills på fredag. Hon tycker det är bättre att han rids och så hittar man felet, än att han vilar och "blir frisk", och sen när man sätter igång så är han ändå inte bra! Och det håller jag verkligen med om!
men imorgon får han nog vila ändå, eftersom jag slutar skolan sent och ska jobba och rida på v-by på kvällen. Dock börjar jag inte fören halv två, så jag är där och prommenerar med honom på förmiddagen. Men eftersom jag vill att han ska få gå i hagen sina timmar, så hinner jag inte rida. Men jag ska nog försöka mig på att gå utomhus ändå, så vi får väll se hur det går ;) Idag var han mer vild än tam när vi kom in i ridhuset... ;)

Jag hoppas iaf att Annie kan komma ut och hjälpa oss med jämna mellanrum även i fortsättningen! Känns så bra att rida för henne också eftersom hon känner både mig och Dandy utan och innan, kan våra brister och förtjänster och vet hur problemen ska lösas! Inte för att jag tror att Emma på något sätt inte skulle klara det, men annie känner oss verkligen till 100%!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0