15/2 2011

Dampis var faktiskt riktigt fin idag!
Annie kunde tyvärr inte komma eftersom Liam var sjuk, och att ta med honom till Hogsta då skulle nog inte vara någon höjdare varken för honom eller oss andra :)
I början var han lite jobbig, framförallt i galoppen. Men i höger kom vi igenom det riktigt bra! I vänster galoppen vart det inte 100 bra, men ändå helt okej!
Pigg och framåt var han också, hade nästan lite svårt att bromsa! Dock blir han ju rätt snabb i takten då, men efter en stund cooalade han ner sig, men fortsatte vara alert och framåt och omvandlade den snabba energn till att ta stora kliv istället!
Han gjorde några skänkelvikningar på långa diagonalen i båda varven som var superfina! Själva flyttningen brukar det inte vara några problem med, men han tappar så mycket bjudning. Men idag bibehöll han bjudningen och flyttade sig kalasfint!
Dampis känns faktiskt riktigt på hugget nu, så vi åker nog mot Högbo i helgen! Sen om jag startar en eller två klasser återstår att se, har inte riktigt bestämt mig över det än. Bill rida båda för att jag redan i La:2 ska kunna känna om han är tillräckligt på hugget för att gå en p1:a, men samtidigt vill jag inte att han ska bli trött till den.. Aja, I-landsproblem!

Eftersom inte Annie kunde komma ut idag så bestämde vi att hon skulle komma på torsdag istället! Så det blir la bra. Hade planerat att rida lektion för henne idag och rida själv på torsdagen, så det spelar ju inte så stor roll att det blev tvärt om ;)

Resten av veckans plan ser alltså ut såhär:
Onsdag: Dandy vilar så jag åker dit på morgonen och skrittar ut
Torsdag: Lektion för Annie
Fredag: Förhoppningsvis kan jag rida lektion för Emma, annars blir det träning själv :)
Lördag: TÄVLING!

Nu ska jag försöka göra mig ännu mer kompis med min mattebok! Vi är inte riktigt vänner för tillfället om man säger så, men med lite tur kanske vi kan dra till med ett G på provet imorgon! Håll en tumme är ni söta! :D
Ne, sen ska jag faktiskt ta och dra mig mot sängen. Har en lång och välplanerad dag framför mig imorgon om man säger så. Åker hemifrån vid 6 på morgonen, skrittar ut på Dandy och passar på att göra TextA läxan samtidigt (lyssna på och typ "analysera" radionyheter, tack gud för att man kan lyssna på radio i telefonen! :P). Därefter blir det skolan, ha en lektion, födelsedagslunch med Marre, idrott och sist matteprov till 16.30. Därefter åker jag mot stall nummer 2 (v-by) och jobbar 17.30 - 21. En fullspäckad dag med andra ord!


Gammal bild på prinsen från förra vintern :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0