20/2 2011

Dampisen fick såklart vila idag, så vi tog en promenad i 30 minuter. Försökte gå ute, men han var så pigg och hoppade bara omkring, så då fick vi gå inne istället.
Imorgon ska jag rida lektion för Emma, så då får ni hålla tummarna för att han springer fint! :D

På morgonen var jag först och hjälpte till på hoppningen, men jag och pellen fick den enormt ansträngande uppgiften att stå i stallet och slussa ut barnen till ridhuset. Det brukar ifs vara ganska jobbigt eftersom barnen helt plötsligt är borta när dom ska tränsa sina hästar.. Men idag var alla duktiga så vi behövde inte göra någonting knappt. Istället satt vi på varsinn torvbal och varvade mellan att "sjunga" och sova! Aktiva funktionärer? :D
När hoppningen var klar så tränade jag med ponnytruppen på lilla Silverhingsten. Han var faktiskt riktigt duktig! Fin form, blev mjuk i sidorna (mjuk är kanske att ta i, men för att vara Musse så var det riktigt mjukt!) och hade en väldigt bra takt i traven. Dock blir han lätt lite loj när han blir sådär, så när vi skulle galoppera så sprang han bara jättefort istället. Men det löste sig iaf. Galoppen är ju extremt dålig fortfarande, men han är inte tillräckligt stark helt enkelt.
Han ska troligtvis mätas på fredag, eftersom han är den enda som inte är under 8 år som behöver mätas.

Därefter överraskade vi Annie med tårta! hon fyllde 30 idag så vi hade köpt tårta och satt upp lappar i hela stallet så att ingen skulle missa det lixom hehe :D


Sånna fina lappar prydde hela stallet! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0