longering

Åkte som sagt till stallet på kvällen. Allt var ju redan klart och Dandy redan ryktad, så det var bara att linda på och sätta på gjorden och gå ner till ridhuset. Eftersom det var lite folk där så fick han skritta fram en halvtimme, och när det var dags att börja longera så var det bara två andra där inne som skrittade av :) Så dom tyckte det var okej att jag longerade.
Började i vänster vavr och Dampis var väldigt pigg men snäll :)
När jag sen bytte till höger blev han VÄLDIGT pigg! Han studsade och for och galopperade FORT! Kanske inte jättebra att han håller på sådär när han är nybehandlad och ska sättas igång, men samtidigt känns det ju bra att han är pigg och inte verkar ha ont :)
Vi får väl se hur han sköter sig imorgon, får åka dit på kvällen då också eftersom jag börjar kl 8.30 med svenskaprov... Så då hinner jag inte dit på morgonen.


Såhär mycket tycker Dandy om snöstormen... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0