11/1 2010

Första skoldagen idag då.. inte roligt direkt!
Men vi fick sluta tidigare från Engelskan, så då hann jag med bussen som gick 15.15. Annars hade jag fått gå från vägen eller väntat till 16.15.. :P
Dandy skulle ju vila idag så då var tanken att han skulle få gå ut och prommenera i 30-40 minuter. Vi hann knappt mer än ut ur stallet innan Dampis tyckte det räckte med att skritta.. Han ville helst göra cirkuskonster och flyga i luften..! Så ja, han fick "prommenera" (läs flyga i luften) i 10 minuter innan jag gav upp och gick in med honom igen! Så i fortsättningen får jag åka upp på morgonen på tisdagar och gå med honom i ridhuset innan jag åker till skolan.
Det klart att det är jobbigt att han är sådär pigg att vi inte kan skritta utomhus, MEN jag tycker ändå det är väldigt positivt! Han har ALDRIG varit såhär pigg och glad under det året jag har haft honom!
Det är ju verkligen kul att han är såhär pigg och arbetsvillig, men samtidigt gör det ju det hela svårt. Han måste ju vila för att inte springa sönder sina sköra små ben, men samtidigt är det svårt att låta en så pigg häst vila! Haha! I-landsproblem helt klart! ;)

Dock vilar han imorgon också, men då kan vi prommenera i ridhuset iaf! :)


Världens finaste <3


Kommentarer
Postat av: Cappelli

Blir du kvar på hogsta nu? Eller hur ser planen ut? Berätta!!

2011-01-11 @ 20:51:12
Postat av: Karro Grape

vi blir januari ut iaf, sen får vi se :) jag skulle gärna vilja stanna, men det är ju dyrare.. så det blir mamsens plånbok som får tala :)

2011-01-11 @ 21:16:49
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0