27/1 2011

Tränade för Emma vid halv 6 idag.
Dandy var väldigt stark i början, men det blev mycket bättre. Dock var det någonting som verkade störa honom idag. Vet inte riktigt vad det var, inte så att han känndes halt eller hade ont någonstans, men han var jobbig i munnen och ville inte runda sig i formen. Det sjuka var att det var svårare i galopp än i trav!
Så jag red en stund och lossade honom och sen red jag programmet, och då var han hemsk verkligen! Så efter det så red vi lite till och verkligen tog loss honom. Då vart det 100 ggr bättre så då avslutade vi.
Vet inte riktigt vad som var fel idag. Emam sa att han kanske var lite "förvånad" över att J hade ridit honom igår, det är ju trots allt bara jag och Annie som har ridit honom de sista 1,5 åren, och annie har inte ridit honom sen i typ september. Så han är ju helt van vid mina signaler, så förhoppningsvis var det bara det som ställde till det idag :) Så det kanske inte var min bästa idé någonsin att hon ksulle rida honom två dagar innan han skulle tävla, men vad skulle jag göra? Han behövde gå och jag kunde inte vara där, så det fanns inte så många alternativ ;)

Efteråt fixade jag allt, smorde sadeln och tränset och ryktade på lilla prinsen. Knoppningen fixar vi imorgon :)

Nu ska jag hoppa ner i min gosiga säng så jag orkar ta mig upp imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Cappelli

Väntat och väntat.. Hur har det gått

2011-01-28 @ 20:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0