Dag 2 - Min första häst

Min första ponny var världens finaste Fredriksbergs Joy! Hon är född 1990, new forest e. Smedshults Cavat u. Rödluvan.
Jag fick henne när jag var 12 år, och jag kan faktiskt inte minnas att jag tjatade om att få en egen häst. Vad jag kommer ihåg så kom det rätt oväntat lixom. Det klart att jag ofta sa att jag ville ha en egen häst, men jag hade nog gett upp den förhoppningen.
Tanken var att jag och mamma skulle dela på ponnyn, och att det skulle vara en allroundponny.
Joy kom iaf till oss 30/11 2005. Hon var smal och omusklad, men i mina ögon var hon världens vackraste!
Vi kämpade på och det var aldrig enkelt, men hon var världens snällaste och det fanns inget ont i den ponnyn. Vi tävlade lite, både i hoppning och dressyr utan fantastiska resultat, utan mer för att det var kul. På träning var hon en riktig klippa, framförallt i hoppningen! Sista året vi hopptränade tillsammans så varken stannade elelr rev hon en endaste gång. Att tillägga är att vi då vågade hoppa lite högre höjder och fick svårare utmaningar!
I dressyren var det väldigt svårt på tävling eftersom hon var väldigt spänd av sig. Vi kämpade på och på vår sista tävling tillsammans så gick det äntligen!
Vi kämpade tillsammans i 4 underbara år! Den här fina lilla ponnyn lärde mig otroligt mycket och jag ångrar ingenting med henne!


Världens finaste!
Julafton 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0