Tävlingar 2011

Mitt största mål det här året är att lyckas kvala till SM. Jag tror inte att det är omöjligt, men vi har en del delmål att uppnå först och en jävla massa träning framför oss!
Men min stora förhoppning är att Dampis kan kvala nationellt på de första starterna, så att vi därefter kan rida nationellt och försöka oss på att kvala till SM!
Men det här är då det som finns att åka på inom rimligt avstånd. Vi kommer självklart inte åka på alla :)

Februari:
19/2 Högbo regional La:2 La:p1 - förhoppningsvis kan vi göra ett kval här!
26/2 Fagersta regional - förhoppningsvis har de en kvalklass och vi kan göra vårt andra kval!

Mars:
5/3 Högbo regional La:1 La:p1
6/3 Köping regional
12/3 Mantorp regional

April:
2/4 Aros regional div 1 Uppland - eventuellt kommer jag att rida i ett lag i Uppland, men ingenting är klart än :)
9/4 Gnesta regional
15/4 Högbo NATIONELL - förhoppningsvis kommer vi ha kvalat nationellt så att vi kan starta här!
21/4 Grums regional/nationell
22/4 Vällingby lokal - hemmatävlingarna! så är Musenbusen mätt och allt går bra med honom så kanske han får vara med och göra sin första start!

Maj:
1/5 Eskilstuna nationell
7/5 Lurbo regional div 1 Uppland
8/5 Täby regional
14/5 Mantorp nationell
22/5 Årsta Runsten regional

Juni:
2/6 Strömsholm regional/nationell/elit - vet inte om de har "vanliga" klasser där, men det verkar så :)
4/6 Vansbro nationell
4/6 Knivstaorten regional div 1 Uppland
18/6 Roslagen regional
18/6 Björkliden nationell

Juli:
1/7 Karlstad nationell
1/7 Gripen nationell
29/7 Dagstorps nationell - sista chansen att kvala till SM!

Augusti:
12/8 Kågeröd Elit - SM


Ja så ser alltså tävlingsterminen ut! Kvalar vi nationellt så kommer vi att satsa på att bara rida de nationella tävlingarna, annars åker vi på de regionala alternativen! :)
Sen mellan alla dessa tävlingar ska jag hinna med att gå i skolan, träna och jobba på mina två olika jobb!
Så man kan minst sagt säga att jag har en hektiskt vår framför mig, men jag ser fram emot den och längtar verkligen tills tävlingsterminen sätter igång! :)


Dampisen efter en vinst i en regional La:1 i våras :)


Kommentarer
Postat av: Cappelli

Trodde du tävlade för v-by?!

2011-01-09 @ 10:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0