20/6 2011

Idag var det lektion för Emma som gällde. Fridullan (kärt barn har många namn..) var inte alls på topp i början. Hon var stakr och ville inte alls vara med och springa fint. Men efter en stund fick vi faktiskt igenom det och det vart lite ordning igen ;)
Idag låg väldigt mycket fokus på att jag skulle sitta rätt (viker mig i vänstersidan och sitter helt till höger..), att armarna skulle vara böjda coh händerna omvridna och stängda runt tygeln. Nör jag väl "fick igenom" mig själv så blir Frida så himla mycket lättare att rida!
Något jag och fridis har väldigt svårt med är att rida ut i hörnen! Det hade jag på Dandy också, och dör handlade det om att jag var så slarvig när jag tränade. På tävling skärpte jag till mig och vi kunde göra superfina hörnpasseringar. Men Frida är inte lika enkel på så sätt. Hon lär sig att man inte behöver gå ut i hörnen.. Så idag jobbade vi massvis med det, framförallt i galopp. Då red jag i galopp och inför varje hörn skulle jag sakta av till skritt - skritta genom hörnen - fatta ny galopp - sakta av till skritta innan hörnet - skritta genom hörnet - fatta ny galopp osv. Så höll vi på ett bra tag i båda varven. Sen fortsatte vi med att jag skulle skritta genom vartannat hörn och bibehålla galoppen genom vartannat. Det var väldigt väldigt nyttigt för oss båda! Inte nog med att vi lärde oss göra hörnpasseringar, Frida blev väldigt kvick för hjälperna också!
När vi hade fått igenom det där i galoppen så var det hur lätt som helst sen när det kom till traven! Frida blev även väldigt fin på slutet i traven när mina händer kom upp lite och jag slutade försöka trycka ihop henne!

Emma avslutade med att kommentera att Frida är härlig att jobba med för hon tar verkligen till sig arbetet! Hon blir verkligen bättre och bättre för varje gång och det känns verkligen så himla roligt!
Något annat som var väldigt roligt var att Annelie (som äger frida) och Ollie var och hälsade på lilla Fridullan idag! Och de tyckte nog inte det såg alldeles för hemskt ut, för Frida står iaf kvar i stallet fortfarande ;)

Imorgon ska Frida få galoppera lite i skogen och på onsdag ska hon gå lektion igen! Kalas!


Finaste lilla kossan fick gå en liten kvällspromenad så hon torkade efter duschen. Pälsen är ju en kilometer lång, så det tar så sjukt lång tid innan hon torkar.. Men i veckan ska pälsen bort!! :D


Kommentarer
Postat av: Lina

Såg att du ska va med på derbyt, men har du några kval på Frida??

2011-06-21 @ 16:07:13
Postat av: Lina

* Fredag XD

2011-06-21 @ 16:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0