6/6 2011

Har jobbat hela dagen och vid 5 red jag lektion på Frida för Emma.
Fridis var ett litet monster när jag värmde upp.. gick och stretade som attan och var allmänt osammarbetsvillig!
Men efter en stund vart det mycket bättre och jag kunde börja rida lite. Tillslut blev hon ganska fin och trampade på bra framåt! Hon är ju lite som Dandy när det gäller farten, men när hon väl kommer igång blir hon mycket mer alert än vad Dandy någonsin var. Nej men i det stora hela så tycker jag hon blev bra idag! Det är fortfarande ganska svårt tekniskt sett, samtidigt som hon inte har styrkan eller kondisen för att orka med sig själv ens.
Men jag tror det här kommer bli bra! Frida är en fin ponny som kommer kunna lära mig väldigt mycket!

Red i ca en halvtimme, och Friday var helt dyngsur.. och med tanke på björnpälsen så är det kanske itne så konstigt ;) Så jag spolade av henne och tänkte att hon borde ju ha torkat när allt i stallet är klart, men icke! Så jag fick stå och titta medan hästen torkade ;) nä inte riktigt, men det hade ju kunnat vara så haha!

Imorgon jobbar jag också hela dagen och sen ska Friday få sig ett galoppass i skogen! Det tror jag verkligen hon kommer uppskatta! :)

<p><span style="font-family: trebuchet ms,geneva;" mce_style="font-family: trebuchet ms,geneva;"><span style="font-size: xx-large;" mce_style="font-size: xx-large;"><strong>Botkyrka rs</strong></span><br /> <br /></span><span style="font-family: trebuchet ms,geneva;" mce_style="font-family: trebuchet ms,geneva;"><span style="font-size: medium;" mce_style="font-size: medium;">Hannah, Frida och Annelie<br /> <br /> <em>Följde med Hannah och Frida som hästskötare idag till Botkyrka.<br /> Även Sarob och Lille Grå var där :)</em></span></span></p>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0